برادران دوقلوی ۹۳ ساله، پدیده جشن چندقلوها در شیراز

برادران دوقلوی ۹۳ ساله، پدیده جشن چندقلوها در شیراز

جشن دو قلوها و چند قلوهای همسان و غیر همسان به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر، در شیراز برگزار شد که در این آیین اعلام شد، دوقلوهای ۹۳ساله‌ای در شهرستان خفر استان فارس در حال زندگی هستند که فرزندانشان هم دوقلو، نوه های آنها دوقلو و نتیجه ها دوقلو، یک خانواده پرجمعیت دوقلو را تشکیل می‌دهند.

دراین مراسم که در تالار معلم آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز برگزار شد، مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس اعلام کرد: هدف از اجرای این همایش به مناسبت روز جهانی دوقلوها بود که سالی یکبار برگزارمی شود.

دو قلوهای ۴۰ روزه و  ۵۸ ساله

محبوبه کریم‌پور ادامه داد: دراین همایش  ۲۰۰خانواده دوقلو تا چند قلو و جمعا ۷۵۰ نفرازشهرستانهای سروستان، استهبان، کوار، مرودشت، نی ریز، فسا، لار، لامرد، مُهر، سعادت شهر ،ارسنجان، آباده و روستاهای اطراف شیراز شرکت داشتند که کوچکترین آنها ۴۰ روزه و بزرگترین آنها ۵۸ساله بودند.

وی با اظهار اینکه تعداد قابل توجهی از دوقلوها و چندقلوهای استان فارس از نظر مالی در مضیقه هستند، افزود: برای ثبت نام بچه ها و پرداخت شهریه نیاز به درخواست وام با سود کم و شغل های خانگی که بتوانند در منزل کسب درآمدی داشته باشند، نیازمند همراهی مسئولان هستیم.

نگاهی به آمار دوقلوها و چندقلوها در فارس

مدیر انجمن دو قلوها و چند قلوهای استان فارس در ارائه آماری از اعضای این انجمن بیان داشت: پنج قلوهای ۱۹ساله، چهار پسر و یک دختر هستند، پنج قلوهای یک و نیم ساله، همگی پسر هستند و پنج قلوهای ۶ ماهه نیز چهار پسر و یک دختر هستند.

وی اضافه کرد: همچنین چهار قلوها که سه خانواده در این آیین حضور دارند، شامل چهار دختر ۱۸ساله ، چهار پسر و چهار دختر ۱۶ساله هستند.

کریم پور افزود: خانواده سه قلوها که در ۲ سال اخیر بیشترین آمار تولد آنها در فارس در شهر شیراز ثبت شده است، شامل ۳۰ خانواده هستند که کوچک ترین آنها، پنج ماه سن دارند.

به گفته وی، خانوادهای دوقلوها بیشترین آمار عضویت در انجمن دوقلوها و چندقلوهای فارس دارند و از چهل روزه تا ۹۳ساله تشکیل می دهند.

وی افزود: در سال جاری  توانستیم بعداز دو سال وقفه به دلیل محدودیت های کرونا، این همایش را با حضور ۷۵۰ نفر دوقلو، سه قلوو  چهارقلوها برگزار کنیم اما پنج قلوها به  دلیل راه دور و امکانات کم و گرمی هوا نتوانستند در این همایش شرکت کنند.

کریم پورگفت: در سال ۹۶ کل اعضای انجمن ۲۴۰ نفر بودند اما هم اینک با یاری خداوند به ۱۰ هزار نفر رسیدند که در کل، حدود پنج هزار جفت هستند.

در پایان این همایش از دوقلو ها و چند قلو ها با اجرای برنامه هنری شاد توسط هنرمندان تئاتر و موسیقی و  با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز نیز تقدیر شد.