بخشی از سازه متروپل فرو ریخت / مصدومیت سه امدادگر

یک روز عزای عمومی در آبادان و خرمشهر اعلام شد

بخشی از سازه متروپل فرو ریخت / مصدومیت سه امدادگر

 با توجه به شرایط ناپایدار سازه، بخشی از آن، حین عملیات آواربرداری فرو ریخت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اعلام خبر فوق اظهار کرد: امدادرسانی از ابتدای وقوع حادثه ریزش متروپل توسط تیم‌های جستجو و نجات و عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان خوزستان آغاز شد؛ تیم‌های ارزیاب، جستجوگر، زنده‌یاب و تیم‌های جستجو و نجات از ابتدا وارد صحنه شدند. امکانات لجستیکی و عوامل امدادی نیز در سطح مطلوب وجود دارد.

وحید شعبانی در خصوص روند امدادرسانی و آواربرداری عنوان کرد: در خیابان کناری مجمتع متروپل که بخش عمده ای از آن فروریخته است در حال جمع‌آوری آوار هستیم تا بتوانیم به طبقه همکف و زیرزمین دسترسی پیدا کنیم زیرا عملیات جست‌وجو و امداد در طبقات فوقانی در روز اول به اتمام رسید. اکنون دغدغه اصلی ما این است که به همت عوامل امدادی به منطقه زیرزمین دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: خدمت مردم هم‌استانی به ویژه شهروندان آبادان عرض می‌کنم که خونسردی خود را حفظ کنند و به عوامل امدادی اعتماد کنند و اجازه دهند که کار امداد ادامه پیدا کند.

شعبانی با اشاره به ریزش بخشی از سازه متروپل و زخمی شدن سه امدادگر، بیان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار سازه، متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از سازه حین عملیات آواربرداری فرو ریخت و سه نفر از عوامل امدادی دچار جراحت شدند.

وی افزود: شرایط برای امداد مقداری سخت است و حضور مردم هم کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

یک روز عزای عمومی در آبادان و خرمشهر اعلام شد

‌نماینده ولی فقیه در خوزستان درپی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان و جان باختن تعدادی از هموطنان، روز چهارشنبه (چهارم خردادماه ۱۴۰۱) را در آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام کرد.

استاندار خوزستان نیز در پی این حادثه طی پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت ‌دیده یک روز عزای عمومی را در شهرهای آبادان و خرمشهر اعلام کرد.

مخبر هیاتی ۳ نفره را مامور بررسی حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان کرد

 هیاتی ۳ نفره از سوی محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ماموریت یافت تا ضمن عزیمت فوری به آبادان، با بررسی جزئیات پرونده ریزش ساختمان در این شهرستان، گزارش دقیق خود را درباره علل وقوع این حادثه ارایه کند.

بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، محمد یزدی مشاور وی ماموریت یافته تا با همراهی مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور و محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گزارش خود را با همفکری دیگر متخصصان این حوزه جمع بندی و ارایه کنند.

آیت الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از معاون اول خود خواسته بود تا با فوریت نسبت به شناسایی تخلفات منجر به این حادثه به صورت عاجل اقدام کند و برخورد شدید و غیرقابل اغماض با متخلفان در دستور کار قرار گیرد.

خارج کردن جسد از زیر آوار متروپل

خبرنگارانی  که در محل ساختمان متروپل حضور دارند از خارج کردن دو جسد از زیر آوار خرابه‌های متروپل خبر می‌دهند.

این خبر به روز رسانی می شود ....

همچنین بخوانید:

احتمال زنده ماندن محبوسان/ کسانی از کافی‌شاپ طبقه زیرین متروپل با خانواده‌هایشان تماس گرفته‌اند