بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل فرزند خود در اهواز

بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل فرزند خود در اهواز
بخشش از قصاص

معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان گفت: با تلاش اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، خانواده مقتول از قصاص فرزند خود گذشت کردند و او را از چوبه دار نجات دادند.

 به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف استان خوزستان، علیرضا باوی بیان کرد: ۳ ماه گذشته در پی وقوع درگیری بین ۲ خانوار در اهواز یک نفر به قتل می رسد و این حادثه منجر به تنش و اختلافات شدیدی فی مابین می شود.

وی افزود: پس از دستگیری قاتل، بزرگان و ریش سفیدان طرفین درخواست ورود شورای حل اختلاف برای حل وفصل این موضوع شدند، که با دستورات قضایی کارگروهی متشکل از اعضای شعبه ۴۹ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح جهت رفع خصومت های پیش آمده بین طرفین جلسات متعددی برگزار شد.

باوی در ادامه اظهار داشت: با رایزنی ها و مذاکرات صورت گرفته خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کردند این پرونده پس از ۳ ماه منتهی به صلح و سازش شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت های بهینه شورای حل اختلاف، ستاد صبر، همیاران صلح، خیرین، بزرگان، سران عشایر و معتمدین می توان با راهکارهای مناسب و کاربردی از وقوع چنین حوادثی که منجر به درگیری و نزاع در جامعه می شود، پیشگیری و جلوگیری کرد.