ببینید | چه کسی به صورت تماشاگران زن در مشهد گاز اشک‌آور زد؟

وزیر کشور از برگزاری جلسه ویژه برای رسیدگی به اتفاقات رخ داده در جریان دیدار ایران و لبنان خبر داده است.

 احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگویی تلویزیونی درباره حواشی رخ داده پس از مصاف ایران مقابل لبنان اینطور حرف‌هایش را آغاز کرد: معاون به وزیر کشور ماموریت داده. جلسه‌ای برقرار است با دوستان ذی ربط و کسانی که دست اندرکار بودند برای بررسی جزئیاتی که اتفاقاتی که افتاده.

او سپس ادامه داد: آنچه که به طور اجمالی دوستان ناجا به من گزارش داده‌اند و حالا باید جزئیاتش دقیق‌تر بررسی شود، این بود که به هر حال وظیفه برخی در حوزه بیرونی ورزشگاه است و زمانی که ورزشگاه نسبتا پر شده بود و تعدادی بیش از چیزی که پیش بینی شده بود در ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند، افراد دیگری تلاش کرده بودند که وارد ورزشگاه بشوند. خب طبیعتا فرماندهی انتظامی موظف بوده جلوگیری کند از ورود افرادی که بیش از حد ظرفیت می‌خواسته‌اند وارد ورزشگاه شوند. به طور طبیعی نیروی انتظامی وظیفه ذاتی خودش را انجام داده است. بقیه جزئیات نیز پس از بررسی به استحضار ملت عزیر خواهد رسید.
احمد وحیدی وزیر کشور سپس در واکنش به این سوال که درباره دو کافی‌نت که اقدام به فروش بلیت تقلبی کرده‌اند، چه اقدامی انجام شده است، بیان کرد: در گزارشاتی که آمده، یک گزارش هم این است که عده‌ای خارج از ضوابط و به طور جعلی شروع کرده اند به فروش بلیت‌هایی که مجاز نبوده اند و به همین دلیل یک حجم زیادی بلیت گزارش شده که فروش رفته. در حد 27 هزارتا ظاهرا گفته می شود که بلیت فروش رفته. در حالی که کل ورزشگاه 24 هزارتا بیشتر جا نداشته. اضافه بر اینکه حدود ده هزار نفر بیشتر مجاز نبوده اند که در ورزشگاه تجمع کنند. این گزارش ها واصل شده است. احتیاج به بررسی دقیق تر دارد تا در گزارشات بعدی جزئیات به اطلاع مردم عزیز رسانده شود.