ببینید| رئیسی وارد سمرقند شد

آیت‌الله رئیسی که به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، امروز - چهارشنبه - به ازبکستان سفر کرده است، دقایقی پیش با استقبال «عبدالله نعمتوویچ عارف اف» نخست وزیر ازبکستان، «ابراهیم عبدالرحمان اف» وزیر نوآوری، «فاضل اف» معاون وزیر امور خارجه، استاندار سمرقند، سفیر و جمعی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند، وارد فرودگاه شهر تاریخی سمرقند شد.

قرار است مراسم استقبال رسمی از آیت الله رئیسی توسط شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان تا ساعتی دیگر در مجموعه راه ابریشم شهر سمرقند برگزار شود.

از برنامه های امروز رئیس جمهور در این سفر سه روزه، برگزاری نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و ازبکستان، امضای چند سند همکاری میان مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور و برگزاری دیدار آیت الله رئیسی و میرضیایف خواهد بود.

رئیس جمهور در این سفر، همچنین ضمن شرکت و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رئیس جمهور آیت الله رئیسی را در این سفر سیاسی و اقتصادی همراهی می‌کنند.

بیست ‌و دومین دوره اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی ازبکستان روزهای پنجشنبه و جمعه - ۲۴ و ۲۵ شهریور - در سمرقند برگزار می شود، در حاشیه نشست با سران کشورهای شرکت کننده دیدار و گفت و گو می کند.