بازی‌های خانگی فجرسپاسی و قشقایی در ورزشگاه خاطره انگیز

بازی‌های خانگی فجرسپاسی و قشقایی در ورزشگاه  خاطره انگیز
تصویر ورزشگاه حافظیه پس از ترمیم چمن

رئیس هیات فوتبال شیراز اعلام کرد: سه بازی باقی مانده خانگی تیم فجر شهید سپاسی در لیگ برتر و همچنین بازی های تیم قشقایی در لیگ دسته یک در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می شود.  

محمد رضا حسینی، گفت: تیم قشقایی شیراز در هفته بیست وهفتم، هشتم اردیبهشت میزبان تیم استقلال اهواز است که این بازی در ساعت ۳۰/ ۲۰ در ورزشگاه حافظیه برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کیفیت چمن تا ۸۰ در صد خوب شده است اما  تا زمان بازی تیم فجر برابر نفت مسجد سلیمان  که ۱۹ اردیبهشت برگزار می شود، بهتر هم خواهد شد.

تیم فجربه دلیل نبودن زمین مناسب در شیراز که بارها مربیان این تیم به آن انتقاد کردند، تصمیم گرفتند بازی برابر تیم آلومینیوم  اراک در ورزشگاه امام رضا ( ع ) برگزار شود که این بازی هم بدون گل مساوی شد تاحسرت فجریها همچنان برای بردن به هفته های زیاد طول بکشد.

 اما باشگاه فجر شهید سپاسی ۲۶ فروردین با انتشار بیانیه ای ازدست اندرکاران ورزش فارس در خواست کرد تا  سه بازی خانگی باقی مانده این تیم در مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه پارس و یا حافظیه شیراز برگزار شود.

در این بیانیه گفته شده است: با وجود مشکلات اقتصادی و آنهم به دلیل کیفیت نامناسب ورزشگاه های موجود در استان ناگزیر شدیم یک بازی خانگی خود را در شهر مشهد مقدس و محروم از حمایت هواداران انجام دهیم.

در ادامه آمده است: از همه مسئولان و دست اندرکاران استان تقاضا داریم تا زمان بازی مهم مقابل تیم نفت مسجد سلیمان (۱۹ اردیبهشت)  همت و تلاش مضاعف داشته باشند و تحت هر شرایط ممکن ورزشگاه حافظیه و یا پارس را برای میزبانی بازیهای فجر شهید سپاسی مهیا کنند.

ماراتن ۶ هفته ای فجریها برای بقا در لیگ

 تا پایان لیگ برتر شاگردان سرآسیابی سر مربی تیم فجر یک ماراتن ۶ هفته ای سخت برای بقا دارند.

 آنها ابتدا  ۱۳ اردیبهشت در هفته بیست و پنجم باید در رفسنجان به مصاف مس این شهر بروند و  ۱۹ اردیبهشت هم  در حافظیه شیراز در یک بازی حساس و ۶ امتیازی از هفته بیست و ششم با نفت مسجد سلیمان دیدار خواهند کرد.

همچنین این تیم در هفته بیست و هفتم، ۲۴ اردیبهشت در تهران میهمان تیم هوادار است، در هفته بیست و هشتم هم ۲۹ اردیبهشت ماه در شیراز به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان می رود، در هفته بیست و نهم هم که سوم خرداد ماه برگزار می شود در تبریز میهمان  تیم تراکتورسازی که در حاشیه امنیت قرار ندارد، است که این بازی هم برای هر دو تیم حساس و حیاتی خواهد بود.

فجریها اسب خود را یک هفته پیش از پایان لیگ برای بقا، زین کنند   

زرد پوشان فجر سپاسی  باید تا پیش از بازی هفته آخر که هشتم خرداد مقابل پرسپولیس در شیراز و با حضور تماشاگران برگزار می شود، اسب خود را برای ماندن در لیگ برتر زین کرده باشند، چرا که تیم پرسپولیس مدعی است و امکان دارد بازی آخر در سرنوشت آنها تاثیرگذار باشد برای همین هم کار فجر را سخت خواهد کرد و باید با خیالی راحت در هفته آخر به مصاف پرسپولیس بروند. 

 درهفته آخرهم تیم نفت مسجدسلیمان دیگر تیمی که خطر سقوط  آن را تهدید می کند در تهران میزبان تیم استقلال مدعی قهرمانی است و شاید در دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس سرنوشت یکی از تیم های سقوط کننده را مشخص کند.

 تیم هایی که خطر سقوط آنها را تهدید می کند

تراکتور سازی، نفت مسجد سلیمان، فجر سپاسی و پدیده  شهر خودرو مشهد چهار تیمی هستند که در خطر سقوط قرار دارند.

هم اینک در جدول رده بندی تراکتور با ۲۰ امتیاز، نفت مسجد سلیمان با ۱۷، فجرسپاسی با ۱۶ و شهر خودرو مشهد هم با ۱۴ امتیاز در سایه یکدیگر قرار دارند و باید منتظر ماند و دید در پایان لیگ برتر دوره ۲۱ کدام یک از این چهار تیم در جمع دو تیم سقوط کننده به دسته یک قرار می گیرند.

در رقابت های فوتبال برتر دوره بیست یکم (جام خلیج فارس)  ۱۶ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۰ بازی، تیم قهرمان مشخص خواهد شد و دو تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته یک خواهند شد.

تیم استقلال تهران با ۵۶ امتیاز و بدون شکست در صدر جدول قرار دارد، تیم پرسپولیس هم با ۵۰ امتیاز در تعقیب این تیم است و تیم سپاهان هم با ۴۵ امتیاز سوم است.