بازگشت شش گونه‌ جانوری آسیب دیده به دامان طبیعت در بوشهر

بازگشت شش گونه‌ جانوری آسیب دیده به دامان طبیعت در بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون شش گونه جانوری در مرکز نقاهتگاه این سازمان درمان و به دامان طبیعت بازگشتند.

فرهاد قلی نژاد صبح روز دوشنبه اظهار کرد: با فعالیت مرکز نقاهتگاه درمان این اداره کل، ۹ گونه جانوری که در سال جاری مصدوم و آسیب دیده، در فروردین و اردیبهشت امسال تحت درمان و تیمارداری قرار گرفته است و شش گونه مورد بهبود واقع شده و در طبیعت رهاسازی شدند.

وی اضافه کرد: در مرکز نقاهتگاه درمان اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با درمان گونه‌های بیمار و آسیب دیده حیات وحش، تلاش می‌گردد که گونه‌های مذکور بتوانند دوباره به طبیعت برگردند که خوشبختانه هر ساله تعداد زیادی از گونه‌های حیات وحش آسیب دیده توسط دامپزشک درمان و در طبیعت رهاسازی می‌شود.

دکتر اسماعیلی تزنگی، دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: گونه‌های درمان شده در مرکز نقاهتگاه درمان در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری شامل بوتیمار، تیرمار، دلیجه بزرگ، جغد کوچک جنوبی، مار جعفری، لاک پشت مهمیزدار بوده که عملیات درمان آن‌ها موفقیت آمیز بوده است و تلفات گونه‌ای فقط ۳ گونه بوده که قابل درمان نبوده است.