بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

سید مجتبی میرابراهیمی از جمله اقدامات در دست انجام برای بازسازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی را شامل رنگ آمیزی تعدادی از خوابگاه ها، تعویض موکت، تعمیر و نوسازی تاسیسات خوابگاه ها، نصب کفپوش سالن ورزشی یکی از خوابگاه ها، گاز، یخچال، مایکروویو، صندلی مطالعه، سیستم تامین کننده آب جوش، جاروبرقی، کولر آبی، تخت، آب سردکن و فرش و خرید تجهیزات مورد نیاز در خوابگاه‌ها عنوان کرد.

میرابراهیمی از اسکان دانشجویان دولتی در سال جاری با توجه به افزایش پذیرش دانشجو خبر داد و افزود: برای دانشجویان شهریه پرداز نیز تقاهم نامه‌هایی با خوابگاه‌های خصوصی به امضا رسیده تا بتوانند با پرداخت هزینه شخصی، از این تسهیلات استفاده کنند.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تراکم خوابگاه‌ها با توجه به شرایط پذیرش دانشگاه نسبت به سال قبل اظهار کرد: نام نویسی دانشجویان علاقه‌مند به استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی به صورت الکترونیک انجام شده و دانشجویان به طور مستقیم به خوابگاه‌ها معرفی شدند.

میرابراهیمی با اشاره به نقش دانشجویان در پیشرفت و ارتقای حوزه‌های مختلف کشور، یکی از اولویت‌های مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را رفع دغدغه‌های دانشجویان دانشگاه برای ایجاد محیطی آرام در مراکز علمی و خوابگاه‌های دانشجویی برشمرد که نقش بسزایی در بسترسازی برای تقویت علمی دانشجویان ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول به تحصیل هستند، افزود: از این تعداد حدود چهار هزار دانشجو در ۱۴ خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز سکونت دارند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خوابگاه ۸۰ واحدی متاهلان، با نام مبارک حضرت احمدبن موسی (ع) متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر صدرا نیز در اختیار دانشجویان متاهل قرار گرفته است.

او برگزاری مناقصه احداث یک باب خوابگاه ۹۶ واحدی ویژه دانشجویان متاهل را اقدامی دیگر در راستای پیاده سازی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد با کمک خیرین و مشارکت دانشگاه، طی دو سال آینده شاهد بهره برداری از این خوابگاه باشیم.