بازدید میدانی استاندار فارس از فروشگاه‌های عرضه اقلام خوراکی

بازدید میدانی استاندار فارس از فروشگاه‌های عرضه اقلام خوراکی

استاندار فارس در بازدید تعدادی از فروشگاه های توزیع کننده اقلام خوراکی با بیان اینکه صدها گروه نظارتی کار خود را آغاز کرده اند، تاکید کرد: از شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، نظارت ها بر بازار جدی خواهد شد اما مشارکت مردم در نظارت بسیار مفید است.

محمد هادی ایمانیه در بازدید از فروشگاه‌های توزیع اقلام هفت گانه، بر ارزشمند بودن مشارکت مردم در نظارت بر وفور این کالاها و رعایت قیمت مصوب تاکید کرد.

استاندار فارس با اشاره به تشدید نظارت ها بر فروشگاه های عرضه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی اظهار داشت: گر چه صد ها گروه نظارتی کار خود را آغاز کرده اند واز فردا نیز نظارت ها تشدید خواهد شد اما مشارکت مردم در نظارت بسیار مفید است.
بر اساس این گزارش، جلسه «ستاد تنظیم بازار و اصلاح نظام اقتصادی » استان به صورت روزانه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط در استانداری فارس به ریاست دکتر ایمانیه تشکیل می شود.

پیش از این، وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید از یک کارخانه تولید روغن نباتی، با بیان اینکه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یک اصلاح اقتصادی بزرگ به نفع مردم است، گفت: در این طرح یارانه‌ها حذف نمی شود و فقط تخصیص یارانه‌ها از روی کالا به مردم منتقل می‌شود و عدالت توزیع را برقرار می‌کند.
سید جواد ساداتی نژاد بیان کرد: افزایش قیمت نان سنتی صحت ندارد و آرد با نرخ ثابت بین نانوایی‌های سنتی با قیمت قبل توزیع می‌شود.
وی افزود: مبلغی که به عنوان یارانه ماه اول به حساب مردم واریز شده بود، آزاد شد تا مردم بتوانند خرید خود را در کالاهای اساسی انجام دهند.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر کالاهای اساسی در کشور شرایط بسیار خوبی دارد و برای ذخایر راهبردی کشور از قبل از عیدنوروز تمهیدات لازم انجام شده و مشکلی در تامین کالا در کشور نداریم.
ساداتی نژاد با تاکید بر این که قیمت کالاها نیز از پنجشنبه اعمال شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه ما قیمت‌هایی را از قبل در برخی از کالاها در فروشگاه‌ها داشتیم، طبیعتا ازدحام خرید به دلیل تفاوت قیمت‌ها بسیار بالا بوده است؛ با نرخ جدید کالاها هیچ مشکلی در عرضه وجود نخواهد داشت.
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مردم ما اطمینان داشته باشند و بدانند تمهیدات لازم از قبل از عید و جنگ اوکراین برای این مهم اندیشیده شده است؛ البته ما یک افزایش قیمت غذا در جهان را داشته‌ایم.
وی ضمن تشکر از صبوری مردم، گفت:  تا ۲ روز آینده به دلیل مسافت‌ها، فراوانی و وفور روغن را در همه فروشگاه‌های کشور شاهد خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور، معاونین و وزرا بارها تاکید کرده‌اند که افزایش قیمتی را در قیمت نان و دارو نخواهیم داشت.