بازار طلای شیراز در کما

به‌جای جلوگیری از فرارهای مالیاتی فقط مالیات اصناف را افزایش می‌دهند

بازار طلای شیراز در کما

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان امور مالیاتی نشستی با طلافروشان ندارد، گفت: بارها به کارشناسان اداره کل امور مالیاتی عنوان کردیم که اقتصاددان نبودن آن‌ها باعث شده تا مغازه‌داران با مشکلات متعددی مواجه شوند.

دلار و طلا باتوجه به فضای مذاکرات هسته‌ای و ابهامات موجود در آن روند افزایشی به خود گرفت. اعلام طولانی شدن مذاکرات به علت روشن نبودن موارد و همچنین‌عدم وجود توافق بر سر شماری از مسائل تاثیر مستقیم روی قیمت طلا و ارز گذاشت.

بازار طلا تحت تاثیر برجام

آن طور که مستغنی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز می‌گوید: در حال حاضر بازار طلا با نوسانات شدیدی مواجه شده و موضوعاتی مانند برجام بازار طلا و جواهر را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است و به محض رسیدن یک پالس مثبت بازار به شدت افت می‌کند و در نقطه مقابل پالس منفی هم سبب افزایش قیمت طلا و جواهر می‌شود.

سیدمحمد حسین مستغنی گفت: به رغم اینکه طلا فروشان در روزهای گذشته روزانه حدود دو بار نرخ تابلوهای مغازه‌ها را تغییر می‌دادند اما در حال حاضر، اخبار برجامی شرایط را به گونه‌ای تغییر داده است که در یک صبح تنها سه دفعه قیمت تابلوها را تغییر داده ایم. در حال حاضر میزان نوسانات در بازار طلا بسیار شدید است.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی طلا در دو روز گذشته حدود ۲۰ دلار افت کرد، افزود: افزایش مجدد نرخ ارز باعث شد تا قیمت طلا روز گذشته مجددا گران شود و به گرمی ۱ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان رسید.

۸۰ درصد فروش طلا در شیراز به جشن‌های عروسی بستگی دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در ادامه با بیان اینکه تغییرات ۲۰ هزار تومانی نرخ طلا نوسان نیست، گفت: افزایشی و کاهشی شدن قیمت طلا نوسان است.

مستغنی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد فروش طلا و جواهر به مراسم عروسی و جشن‌ها بستگی دارد، افزود: اگرچه فروش طلا و جواهر در قبل از مراسم محرم و سفر رونق چندانی به بازار طلا و جواهر داده بود اما در حال حاضر بازار رو به کسادی است.

وی با بیان اینکه دولت در روزهای گذشته در بخش مالیاتی آبی بر روی آتش ریخته است و تنش در حوزه مالیاتی را کاهش داده است.

کارشناسان امور مالیاتی اقتصاددان نیستند

مستغنی با اشاره به اینکه مسئولان در زمان بستن بودجه مالیات را افزایش می‌دهند، خاطرنشان کرد: مسئولان عنوان می‌کنند که کاری به اصناف ندارند و تنها با شناسایی فرار مالیاتی اقدام به افزایش نرخ مالیات می‌کنند اما در نهایت هیچ فرار مالیاتی پیدا نمی‌شود و مجددا از اصناف مالیات ستانی می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان امور مالیاتی نشستی با طلافروشان ندارد، گفت: بارها به کارشناسان اداره کل امور مالیاتی عنوان کردیم که اقتصاددان نبودن آن‌ها باعث شده تا مغازه‌داران با مشکلات متعددی مواجه شوند و کارشناسان اداره امور مالیاتی تنها در حد حسابرسی بر موضوعات مسلط هستند.

مستغنی در ادامه با بیان اینکه شوربختانه کارشناسان سازمان امور مالیاتی تصور درستی از ضرر و افت قیمت ندارند، خاطرنشان کرد: شوربختانه سازمان امور مالیاتی به این موضوعات توجه نمی‌کند که باعث ایجاد مشکل برای مغازه داران و طلا فروشان شده است.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی براساس یکسری اعداد و ارقام ضریب مالیاتی زیادی برای صنوف می‌بندد، گفت: عدم مشورت با متخصصان باعث شده تا مغازه داران با مشکلات متعددی مواجه شوند.