باز هم سهل‌انگاری در کهگیلویه و بویراحمد/ناتوانی دستگاه‌ها در ثبت سامانه!

باز هم سهل‌انگاری در کهگیلویه و بویراحمد/ناتوانی دستگاه‌ها در ثبت سامانه!

در حالی از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان های با نرخ بالای بیکاری یاد می‌شود که یکی از دلایل عمده آن سهل‌انگاری دستگاه‌ها و مدیران است.

علاوه بر این که رونق تولید در استان کهگیلویه و بویراحمد شتابی ندارد و همین موجب رکود در اشتغال شده از سوی دیگر برخی سهل‌انگاری‌ها باعث شده تا در آمار رسمی کشور بر اثر همین سهل‌انگاری‌ها به عنوان یکی از بیکارترین استان‌های کشور شناخته شود.

برای مثال دستگاه‌ها موظف هستند که سهمیه اشتغال خود و نیروهای به کار گرفته شده و همچنین تعداد اشتغال از رهگذر ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی را در سامانه وارد کنند که در شورای برنامه‌ریزی به تساهل و بی‌توجهی دستگاه‌ها در این خصوص اشاره شد.

معاون اقتصادی استاندار در شورای برنامه‌ریزی نام دستگاه‌های مختلف را خواند که به جز یک اداره بقیه کمترین اقدام در ثبت اشتغال در سامانه را داشتند.

برای مثال بنیاد شهید از تعداد 180 تعهد اشتغال صفر مورد در سامانه ثبت کرده و جهاد کشاورزی از 1000 مورد تعهد سهمیه اشتغال 30 مورد و راه و شهرسازی از 150 تعهد صفر موود آب و فاضلاب از 50 تعهد صفر مورد، کمیته امداد از 6000 تعهد 73 مورد! و بقیه دستگاه‌ها نیز چنین وضعیتی در ثبت تعهد اشتغال خود در سامانه داشته‌‌اند و تنها بهزیستی از 550 مورد تعهد اشتغال230 مورد را در سامانه ثبت کرده است.

لذا درمی‌یابیم که برخی مسئولان و دستگاه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در راه رفع بیکاری از کمترین و کوچکترین اقدام که همانا ثبت نام افراد در سامانه است عاجزند تا چه رسد به این که آستین همت بالا زده و برای رونق تولید و اشتغال جهادی و عملیاتی اقدام کنند.