بارش تگرگ همراه با باران در مناطق مستعد بوشهر

بارش تگرگ همراه با باران در مناطق مستعد بوشهر
خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز پنجشنبه ۲۶ آبان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد طی امروز و فردا با فعالیت سامانه بارشی در سطح استان و روی دریا، ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، وقوع بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

محمدرضا انصاری اضافه کرد: خلیج فارس طی این مدت به تناوب مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین از روز شنبه به سبب وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی و تداوم وزش آن تا روز دوشنبه، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شود. طی این مدت دمای هوا نیز روند کاهشی خواهد داشت.

وی آسمان را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی ابری و بارش پراکنده باران، در برخی نقاط رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای پیش‌بینی کرد.

انصاری جهت وزش باد را جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۰ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام و عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۱، جزر اول ساعت ۰۹:۲۱، مد دوم ساعت ۱۶:۵۰ و جزر دوم ساعت ۱۹:۵۳ خواهد بود.