بارش برف ۶ شهرستان فارس را سفید پوش کرد

بارش برف ۶ شهرستان فارس را سفید پوش کرد
سپیدان با ۱۶ سانتی متر برف در صدر بارش ها قرار دارد

طی بارش برف و باران اخیر که تا ساعت ۳۰/ ۹ چهارشنبه هفتم دیماه در ۳۳ ایستگاه  به ثبت رسیده، برف چهره ۶شهرستان فارس را سفید پوش کرد و در ۲۲ ایستگاه هم باران باریده است.

رئیس اداره کل هواشناسی فارس گفت:‌ سپیدان با ۱۶ سانتی متر برف در صدر بارش ها قرار دارد، اقلید و ایزد خواست با هفت سانتی متر، آباده و بوانات با ۶ ‌و صفا شهر هم با پنج سانتی متر ۶ شهری هستند که در آنها برف باریده است.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین در بارندگی اخیرکه در ۲۲ ایستگاه به ثبت رسیده، شهرستان مُهر با حدود ۲۱ میلی متر بیشترین میزان بارش داشته است و پاسارگاد با ۱۰ میلی متر در رتبه بعدی قرار دارد.

اداره کل هواشناسی استان فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، پنجم دیماه نسبت به نفوذ سامانه جدید بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید برای روزهای ششم و هفتم دیماه در شیراز، مناطق شمالی، مرکزی و غربی این استان هشدار داده بود.

همچنین اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: بارش برف در برخی مناطق استان فارس منجر به تعطیلی آموزش حضوری و برگزاری کلاس های درس غیرحضوری شد.

شهرستان های آباده، بخش ارژن، بخش مرکزی و سپیدان مدارس تعطیل و آموزش و کلاس های درس به شکل غیرحضوری و از طریق سامانه شاد و دیگر سامانه ها برگزار می شود.