تعویق 23 ساعته دوئل پیکان-استقلال

بارش برف دردسرساز شد

تعویق 23 ساعته دوئل پیکان-استقلال
 براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان لیگ، قرار بود تقابل حساس پیکان-استقلال به عنوان اولین مسابقه از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز از ساعت 15 در ورزشگاه پاس‌قوامین تهران آغاز شود. از بامداد امروز بارش برف در شهر تهران آغاز شده و در ساعات اخیر هم این بارش شدت گرفته است؛ با وجود کاورکشی شدن چمن ورزشگاه پاس‌قوامین اما تداوم بارش برف باعث شده بود تا شائبه‌هایی درباره احتمال لغو یا برگزاری این مسابقه انجام پذیرد.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر صبح امروز در مصاحبه‌ای در واکنش به برگزاری یا لغو دیدار پیکان-استقلال اعلام کرد: « تمهیدات لازم برای پوشش زمین ورزشگاه پاس قوامین اندیشیده شده، اما تکلیف برگزاری یا تعویق این مسابقه تا ظهر امروز مشخص می‌شود. اگر بارش‌ برف ادامه داشته باشد، تصمیم دیگری گرفته و مسابقه به فردا موکول خواهد شد».

مهدی با اشاره به اهمیت‌دار بودن تصمیم نهایی داور مسابقه گفت: «هنوز تصمیمی در این مورد نمی‌توانیم بگیریم. باید تا ساعت 12 صبر کنیم و استعلامات جدید را بگیریم. فعلا بارش را حداقل تا ظهر داریم. برای ظهر به بعد باید مسجل شود. با شرایط فعلی برای زمین مشکلی نداریم اما اگر شرایط آب و هوایی به صورتی باشد که داور نتواند بازی را برگزار کند، مسابقه را معوق می‌کنیم».

بیژن حیدری که مسئولیت قضاوت مسابقه امروز برعهده داشت به همراه جمعی از مسئولان برگزارکننده مسابقه، دقایقی قبل در ورزشگاه پاس‌قوامین حضور پیدا کرده و ضمن بررسی شرایط، نظر خود را به تعویق 24 ساعته مصاف پیکان-استقلال داده و مسئولان سازمان لیگ هم با توجه به گزارشات ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، نظر داور مسابقه را پذیرفتند.

روابط عمومی سازمان لیگ دقایقی قبل با صدور اطلاعیه‌ای، تعویق مسابقه پیکان-استقلال را رسماً اعلام کرد؛ در اطلاعیه سازمان لیگ آمده است: «مسابقه دو تیم پیکان تهران و استقلال از هفته بیستم لیگ برتر فصل 1402-1401 با توجه به استعلام از سامانه های معتبر هواشناسی و ادامه دار بودن بارش برف در تهران، امروز این مسابقه برگزار نخواهد شد».

مسئولان سازمان لیگ ضمن تعویق 23 ساعته زمان برگزاری مسابقه پیکان و استقلال، درباره زمان جدید برگزاری این مسابقه در اطلاعیه خود توضیح داده‌اند: «مسابقه 2 تیم پیکان و استقلال  در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا ساعت 14 در ورزشگاه شهدای پاس قوامین تهران برگزار خواهد شد».

بیشتر بخوانید ...

دیدار استقلال - پیکان لغو می شود؟