شکست ۴ فرنگی کار ایران در روز اول مسابقات جهانی!

شکست  ۴  فرنگی کار ایران در روز اول مسابقات جهانی!

مسابقات مقدماتی ۴ وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان با باخت هر ۴ کشتی‌گیر ایرانی تمام شد.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ظهر امروز (شنبه) در 4 وزن 55، 72، 77 و 87 کیلوگرم در بلگراد آغاز شد که هیچ‌کدام از نمایندگان 4 وزن اول به نیمه‌نهایی نرسیدند و از روز اول هیچ فینالیستی از آن ایران نشد.

وزن 55 کیلوگرم: شکست دادمرز به حریف قزاق
پویا دادمرز بعد از یک دور استراحت، در ثانیه‌های پایانی با نتیجه 6-5 از سد اوزترک کشتی‌گیر ترکی گذشت. او در مرحله یک چهارم نهایی بکبولاتوف قزاقستانی را در پیش داشت. اخطار کم‌کاری اول به کشتی‌گیر قزاق داده شد که دادمرز دفاع خوبی روی خاک داشت و تنها یک امتیاز از دست داد. در ثانیه‌های پایانی سه دقیقه اول، بکبولاتوف با استفاده از پا موفق به اجرای فن شد که داور امتیازی به او نداد اما در تایم دوم توانست با خاک کردن دادمرز، امتیازش را به سه برساند. دادمرز تنها توانست یک امتیاز را جبران کند و در این مبارزه سه بر یک مغلوب شد تا اگر بکبولاتوف فینالیست شود، دادمرز بتواند شانس خود را در گروه رپه‌شارژ برای کسب مدال برنز امتحان کند.

*وزن 72 کیلوگرم: ارسلان به نیمه‌نهایی رسید
ابراهیم غانم فرانسوی مقابل حریف مولداوی هم 6-یک پیروز شد تا محمدرضا مختاری همچنان به حضور در گروه شانس مجدد امیدوار بماند. مختاری با نتیجه 7-3 مقابل کشتی‌گیر فرانسوی باخته بود.
در همین وزن علی ارسلان که شکست را به حریفان اوکراینی و مجارستانی تحمیل کرده بود در دور یک چهارم نهایی با کشتی‌گیر لتونی مبارزه کرد که این حریف را هم از پیش رو برداشت و به نیمه‌نهایی رسید.

وزن 77 کیلوگرم: گرایی همچنان منتظر فینالیست شدن حریف
محمدعلی گرایی بعد از آنکه به سختی و با نتیجه 5-4 کشتی‌گیر کروات را شکست داد، 6-یک مغلوب کیم هیون وو کره‌ای شد و اگر حریفش فینالیست شود او هم شانس کسب مدال برنز را خواهد داشت.

وزن 87 کیلوگرم: ناصر علیزاده هم به نیمه‌نهایی نرسید
ناصر علیزاده که در دور اول و دوم موفق به شکست میرکو مینگوزی از ایتالیا و آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان شد، در دور سوم به مصاف بیسلطانوف دانمارکی رفت و در حالیکه این کشتی‌گیر سال گذشته نیز رامین طاهری نماینده وزن 87 کیلوگرم ایران را مغلوب کرده بود، این بار هم کشتی‌گیر جوان ایران مقابل بیسلطانوف دو – یک باخت و حالا باید امیدوار باشد که کشتی‌گیر دانمارکی به فینال برسد تا علیزاده لااقل شانس مدال برنز داشته باشد. بیسلطانوف اهل چچن و بزرگ‌شده دانمارک است. او تاکید کرد که حریف ایرانی‌اش را پیش از این کشتی آنالیز کرده بود.