این سبزی‌ها بدن را سم زدایی می‌کنند!

این سبزی‌ها بدن را سم زدایی می‌کنند!

بدن انسان نیازمند سم زدایی مداوم است تا عمرتان افزایش یابد. برای دفع کردن سمومی که طی زمان در بدن جمع می‌شود باید از راهکار‌های مختلفی استفاده کنید که یکی از این راهکار‌ها استفاده از سبزی‌های مفید است.

هر روز از سبزی‌های مختلف استفاده می‌کنید، اما از خواص آن‌ها به طور دقیق اطلاع دارید؟ برخی از سبزی‌ها هستند که می‌توانند بدن شما را در برابر هر گونه بیماری بیمه کنند. در ادامه به این سبزی‌های میکروب کش بیشتر اشاره خواهیم کرد.

سیر به دلیل دارا بودن ترکیبات فراوان، یک سم‌زدای فوق‌العاده محسوب می‌شود. این ماده غذایی کمک می‌کند تا سموم و مواد زائد به ویژه آلودگی‌هایی مانند سرب و جیوه از بدن خارج شوند. علاوه بر این، سیر دارای خواص ضدباکتریایی است برای همین می‌تواند روده‌ها را به خوبی تمیز کند.

خانواده کلم مثل کلم سبز، گل کلم، کلم برگ، کلم بروکسل و ... جزو بهترین سبزیجات موجود برای سم زدایی بدن هستند به خاطر اینکه کلم‌ها کبد را تحریک می‌کنند. می‌توانید انواع کلم‌ها را به صورت خام یا پخته شده در سالاد یا در غذا‌های دیگر به صورت رنده یا خرد شده استفاده کنید.

جعفری یک ضد عفونی کننده عالی و ادرار آور بسیار خوب است. این سبزی معطر و البته پرطرفدار، عملکرد کلیه‌ها را تحریک می‌کند و نقش مهمی در دفع سموم بدن دارد. به غذاهایتان مثل سالادها، پاستاها، سوپ و ... جعفری اضافه کنید. اگر یک دوره سم زدایی جدی را شروع کرده‌اید آب جعفری فوق‌العاده است.

چغندر قند نیز جزو مواد غذایی سم زدا محسوب می‌شود. در واقع چغندر قند حاوی «متیونین» است که به رفع مواد زائد بدن کمک می‌کند. «بتانین» موجود در آن باعث می‌شود که اسید‌های چرب موجود در کبد زودتر تجزیه شوند. اگر یک دوره سم زدایی در پیش گرفته‌اید چغندر قند را به صورت خام با آب لیموترش و ورقه‌های نازک پیاز میل کنید.