این افراد ضریب هوشی بالایی دارند

این افراد ضریب هوشی بالایی دارند

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که می‌توانند رفتار دیگران را پیش‌بینی کنند، از هوش شخصی بالاتری برخوردار هستند.

به نقل از سایکولوژی نیوز، ۲ نشانه دیگر از هوش شخصی بالا خودانگیختگی و توانایی پیش‌بینی خواسته‌هاست.

ایده هوش شخصی گسترده‌تر از بهره هوشی(IQ) است و شامل استفاده از هوش برای پیش‌بینی رفتار افراد است.

کسی که از هوش شخصی بالایی برخوردار است، می‌تواند شخصیت خود و دیگران را به درستی تجزیه و تحلیل کند. افراد با بهره هوشی بالا می‌دانند که چگونه با افراد دیگر برخورد کنند و چگونه واکنش نشان دهند.

پروفسور جان مایر، کارشناس شخصیت و هوش که این نظریه را ارائه کرده، در این خصوص گفت: ما با توجه به زبان بدن و حالات چهره افراد خلق و خوی آنان را پیش‌بینی می‌کنیم. ما در مورد شخصیت‌ها بر اساس نحوه لباس پوشیدن و اینکه چگونه خود را نشان می‌دهند و همچنین نحوه تنظیم تعامل خودمان با آن‌ها حدس‌های اولیه را در ذهن‌مان ترسیم می‌کنیم.

ما در ذهن خود سناریوهایی را دنبال و سعی می‌کنیم واکنش دیگران را پیش‌بینی کنیم تا بهترین راه را برای برخورد با رئیس، همکار یا شریک زندگی خود انتخاب کنیم.

پروفسور مایر با مرور دهه‌ها تحقیق در مورد شخصیت و هوش دریافته که این موضوع برای برخی افراد طبیعی‌تر است.

ما از دیگران بازخوردهای کوچکی درباره خودمان دریافت کرده ایم که آن‌ را در درک کامل‌تر و دقیق‌تری از خود ادغام می‌کنیم. ما همه نوع تصمیم‌گیری داریم؛ در مورد تعادل بین کار و زندگی، محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یا با چه کسی وقت خود را بگذرانیم. در واقع آنچه در مورد خود فکر می‌کنیم، بهترین گزینه از شخصیت ماست.

پروفسور مایر نتیجه‌گیری می‌کند کسانی که از هوش شخصی بالایی برخوردار هستند، می‌توانند خواسته‌ها و اعمال خود و رفتار دیگران را پیش‌بینی کنند، در درازمدت به خود انگیزه بدهند و تصمیم‌های بهتری برای زندگی بگیرند.