ایمانیه: استان فارس کمترین آمار مرگ کرونا را داشته است

ایمانیه: استان فارس کمترین آمار مرگ کرونا را داشته است

استاندار فارس ضمن تشکر از همراهی دستگاه های مختلف استان در جهت کمک به مردم در ایام کرونا، گفت: این همدلی موجب شد تا یکی از کمترین آمار مرگ ناشی از کرونا به استان فارس اختصاص یابد.

دکتر محمد هادی ایمانیه روز دوشنبه در آیین تجلیل از مدافعان سلامت که در حسینیه ثارالله(ع) شیراز برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای حاضرین اظهار کرد: خیلی از ادارات، گروه های مردمی و... وارد میدان شدند اما افرادی به صورت ویژه به مبارزه با کرونا پرداختند

وی با بیان اینکه راه اندازی واکسیناسیون شبانه روزی کووید ۱۹ برای اولین بار از شیراز و حسینیه ثارالله(ع) شروع شد، افزود: این کار ابتکاری حرکت جالبی بود چراکه برای اولین بار در سطح کشور شکل گرفت.
استاندار فارس، همدلی مردم در نهضت کمک های مومنانه را مورد توجه قرارداد و خاطرنشان کرد: در طرحی جالب نذورات مردم در آشپزخانه بیمارستان شهید فقیهی شیراز پخت می شد و بعد از اجرای مراسم مذهبی در بیمارستان، اطعام متبرک در بین بیماران و پرسنل توزیع می شد که این کار باعث افزایش روحیه در بین بیماران و مدافعان سلامت بود.
نماینده دولت در فارس با اشاره به بکارگیری موقوفات در راستای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد که تلاش اوقاف و سپاه در جای جای استان فارس در مبارزه با ویروس کرونا و نهضت کمک های مومنانه نمایان شد.

بر اساس آمار موجود ، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، در استان فارس هشت هزار و ۳۵ نفر است.همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۸ هزار و ۹۶۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.