ایستادن بی جا مانع رشد است!

گفت و گوی اختصاصی «خبرنیوز» با مربی تنیس روی میز فارس

ایستادن بی جا مانع رشد است!

علی جمشیدپور - خبرنیوز/ تنیس روی میز فارس در گذشته ای نه چندان دور با مقام هایی که به دست می آورد در زمره برترین هیات های ورزشی کشور قرار داشت. پس از آن و با چند دستگی ایجاد شده در سالهای اخیر شاهد افول این رشته بوده ایم که «علیرضا مهرپویا» مربی خانه تنیس روی میز فارس با 21 سال سابقه فعالیت در این رشته از مشکلات و وضعیت تنیس روی میز فارس با «خبرنیوز» صحبت کرد.

* در ابتدا بگویید به عنوان بازیکن چه مقام هایی کسب کرده اید؟

از همان ابتدا و زیر نظر مربیان مجرب این رشته از جمله آقای محمود تهرانی موفق به کسب عناوین ورزشی شده ام که بیشتر در سطح استان بوده تا کشوری.

* چه شد که تنیس روی میز را انتخاب کردید و اگر به این رشته علاقمند نمی شدید به کدام رشته ورزشی روی می آوردید؟

خیلی ها به من می گویند اگر فوتبالیست یا والیبالیست می شدی شرایطت فرق می کرد، اما اگر چند بار دیگر به عقب برگردم باز هم تنیس روی میز را انتخاب خواهم کرد. دلیلش هم این است که انتخاب شخصی ام بوده و حتی خانواده ام آنچنان رضایت نداشتند. از زمان مدرسه و آن میزهای سنگی که در اکثر مدارس وجود داشت مهر تنیس روی میز به دلم نشست و پس از آن با پیگیری، کلاس های آموزشی آن را پیدا کردم و تا هم اکنون از این انتخابم بیشترین لذت را می برم.

* شرایط تنیس روی میز فارس را چگونه می بینید؟

در حال حاضر تنیس روی میز فارس و شهر شیراز درگیر حواشی عجیبی شده است. در ابتدا تعدادی از پیشکسوتان و فعالین این رشته ورزشی از رئیس فعلی هیات تنیس روی میز برای قبول مسئولیت درخواست و دعوت کردند. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و به دلیل اختلاف نظرهایی که به وجود آمد با ایشان درگیر شده و هم اکنون بدون در نظر گرفتن منافع تنیس روی میز فارس و ورزشکاران شاغل در این رشته در جهت تخریب سیستم مدیریتی گام بر می دارند. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چرا وقتی این آقا به دعوت شما سکاندار هیات شده با او همکاری نمی کنید تا تنیس روی میز استان از این وضعیت حساس خارج شود؟

* دلیل این موضوع چیست؟

شاید یکی از دلایل این مشکلات نبود زیرساخت کافی برای این رشته ورزشی است. چرا که با داشتن سمت ریاست هیات می توانید امتیاز استفاده از سالن مجهز هیات تنیس فارس را دارا باشید. البته نمی توان از وسوسه کرسی ریاست نیز چشم پوشی کرد.

* راهکار چیست؟

اگر سالن های دیگری همچون خانه تنیس روی میز وجود داشت شاید این چالش ها کمتر می شد و نتایج همکاری در عرصه های مختلف این رشته بیشتر نمود پیدا می کرد. در کل همه باید به این موضوع اذعان داشته باشند که هدف از حضور مسئولین این است که بازیکن پرورش داده و برای کسب افتخارآفرینی تلاش کنند.

* در گذشته هم وضعیت به همین منوال بود؟

خیر. از زمانی که بنده به یاد می آورم تعداد بازیکنان مطرح فارس در سطح کشور زبانزد خاص و عام بود که دلیل آن هم همکاری بین عوامل هیات استان و مربیان و همچنین هماهنگی با اداره تربیت بدنی بود که باعث رشد روزافزون تنیس روی میز فارس در عرصه کشوری و بین المللی می شد.

* با این تفاسیر به نظر شما می توان آینده درخشانی را برای تنیس روی میز فارس متصور شد؟

طبق صحبت های مربیان با سابقه، بازیکنان فارسی از پتانسیل بالایی برای قهرمانی برخوردار هستند. لذا با تعامل و همکاری، دست یابی به قله های موفقیت و تکرار افتخارآفرینی برای استان ورزش خیز فارس دور از دسترس نیست.

* صحبت پایانی؟

از اداره کل ورزش و جوانان فارس تقاضا دارم که برای تنیس روی میز فارس وقت و انرژی بیشتری بگذارند و در جهت تأمین زیرساخت های این رشته پر مخاطب اهتمام بورزند. در پایان از تمامی افرادی که برای ارتقاء این رشته ورزشی تلاش می کنند کمال سپاس را دارم.