باور کنیم؟ ... ایرادات ورزشگاه پارس تا هفته دولت رفع می شود!

باور کنیم؟ ... ایرادات ورزشگاه پارس تا هفته دولت رفع می شود!

سرپرست ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه ورزشگاه بزرگ پارس شیراز افزون بر ۵۰ ایراد دارد، اعلام کرد: براساس دستور وزیر ورزش جوانان و پیگیری استاندار فارس این ورزشگاه که یک پروژه ملی است در هفته دولت به طور کامل به بهره برداری می رسد که کمپ فوتبال نابینایان هم جزیی از این ورزشگاه است.

دکتر حیدر صفر پور در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی پنج نفره فوتبال نابینایان بیان کرد: شرکت تجهیز و توسعه اماکن وزارت ورزش و جوانان مکلف شده است تمام موارد را رفع کند و آنچه مربوط به اداره کل ورزش و جوانان است با تمام توان کار می کنیم که این امر به زودی محقق شود.

  وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی و اداره کل ورزش و جوانان دو مجموعه ای هستند که با همراهی و همدلی می توانند ثمرات خیری برای جامعه داشته باشند و قطعا هدف هر دو دستگاه نیز کنترل آسیب های اجتماعی است که ورزشکاران نابینا بتوانند بدون دغدغه ورزش کنند.

این مقام مسئول خطاب به بازیکنان تیم ملی ادامه داد: چشم های بینا هم در استان فارس و هم در سطح کشور متوجه شماست که به مانند همیشه بتوانید در عرصه بین المللی برای جمهوری اسلامی ایران افتخار کسب کنید و پرچم مقدس کشورمان را در دنیا به اهتزاز در آورید.   

صفرپوردر ادامه سخنانش اطهار داشت: شما بهترین الگوی تعریف شده قهرمانی برای تمام ورزشکاران هستید، برای بازیکنان تیم ملی و دست اندرکاران آن در سال جدید در مسابقات مهم پیش رو آرزوی سلامتی و موفقیت داریم، امیدواریم بهترین ها نصیب شما شود وبا دفاع از عنوان قهرمانی شور، نشاط و شادی در جامعه ایجاد و دل مردم را خوشحال کنید.

سرپرست سازمان بهزیستی  فارس: معلولیت محدودیت نیست

همچنین در این بازدید سرپرست سازمان بهزیستی فارس هم گفت: اگر قرار است افراد جامعه ما توانمند شوند هیچ راهی به غیراز ورزش کردن نیست.

محمد رضا  هوشیار ادامه داد: شما با افتخارهایی که در میادین ورزشی خارجی کسب کرده اید نشان دادید که معلولیت، محدودیت نیست چرا که با ورزش هم عزت نفس داریم و هم اینکه نشاط و سلامتی درجامعه ایجاد می شود.

وی اضافه کرد: باید همه از شما درس بگیریم که تمام  موانع را پشت سر گذاشتید و توانستید بارها پرچم پرافتخار کشورمان را در مسابقات جهانی، آسیایی و پارالمیپک به اهتزاز درآورید.

 هوشیار تاکید کرد: تعصبی که شما بازیکنان و کادر فنی  تیم ملی فوتبال دارید ستودنی و قابل تقدیر است و برایتان در مسابقات پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانژو چین که برای دفاع از عنوان قهرمانی می روید، آروزی موفقیت داریم.

۲۶ هزار نابینا و کم بینا در فارس حضور دارند

همچنین رییس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان فارس هم با بیان اینکه ۲۶ هزار نابینا و کم بینا در فارس حضور دارند، گفت : اما از این آمار تنها ۲۵۰ نفر ورزش می کنند که بسیار کم است.

حمید آزرمی ادامه داد: با وجود استعدادهای زیاد، متاسفانه زیر ساخت ها برای ورزش نابینایان  در فارس کافی نیست و براین باوریم که برای توانمند سازی  جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی راهی به غیر از اینکه امکانات ورزشی زیادی را فراهم  کنیم،نیست تا تعداد بیشتری از نابینایان بتوانند ورزش کنند و برای ایران دوباره افتخار کسب نمایند.

وی افزود: هم اینک ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در هشت  رشته ورزشی فعالیت دارند و افتخار های خوبی هم برای فارس و کشورمان به ارمغان آوردند که جای تقدیر دارد.

سرمربی تیم ملی: سه یا چهار اردوی دیگر در شیراز برگزارمی شود

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران هم گفت: قرار است تا زمان شروع بازیهای پاراآسیایی هانژو چین که مهرماه ۱۴۰۱ است، ۱۴ مرحله اردو برگزار کنیم که به احتمال زیاد سه تا چهار اردوی دیگر در شیراز بر گزار خواهیم کرد چرا که فارس قطب فوتبال نابینایان کشور است و با هفت بازیکن و مربی بیشترین سهمیه را دارند.

جواد فلفلی ضمن تشکراز میزبانی خوب استان فارس در سومین مرحله اردوی تیم ملی، افزود: این درست که ورزشگاه پارس یک پروژه ملی است و  قرار است هفته دولت کاملا به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: اما اگر شده تا زمان افتتاح که ما چند اردو در شیراز داریم حتی یک کانکس در اختیار بازیکنان قرار دهند تا آنها مجبور نشوند لباس های خود را در کنار زمین بگذارند،امیدوارم این امر محقق شود ضمن اینکه سرویس بهداشتی هم وجود ندارد.

بازیکن تیم ملی: رختکن و سرویس بهداشتی نداریم  

همچنین بازیکن شیرازی و با سابقه تیم  ملی که آقای گل آسیا شده است به نمایندگی از طرف بازیکنان گفت: بعد ازاینکه در پارالمپیک ۲۰۱۶  ریو(برزیل) عنوان نایب قهرمانی  کسب کردیم قرار شد یک زمین اختصاصی استاندارد در شیراز ساخته شود.

احمد رضا شاه حسینی افزود: هرچند این اتفاق افتاده است اما رختکن و سرویس بهداشتی نداریم در حالی که در کنار زمین نیز فضای مناسبی برای ساخت این مشکلات  وجود دارد  و مسیری هم  که برای ورود به زمین در نظر گرفته شده، فاقد ایمنی برای نابینایان است.

وی گفت: حق بازیکنان تیم فارس که همیشه بیشترین سهمیه را در اردوی تیم ملی دارند بسیار بیشتراز این چیزها است و از استاندار ورزش دوست فارس و  دکتر صفر پور سرپرست ورزش و جوانان می خواهیم مشکلات را بر طرف کنند.          

سومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران از ۱۵ فروردین ماه در شیراز آغاز و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

امیر پور رضوی، بهزاد زاد علی اصغر، مهدی طالعی، حسین رجب پور، صادق رحیمی، محمدرضا مهنی نسب، محمد امین رحیم زاده، احمدرضا شاه حسینی، حجت الله مزارعی، علیرضا بخت، علیرضا ایزدی،  مرتضی کریمی و  میثم شجاعیان ۱۳ بازیکن دعوت شده به این اردو هستند که زیر نظر جواد فلفلی به عنوان سرمربی و امیرحمزه زارع، محمدرضا شاد دل، محمدمهدی رفیعی به عنوان مربی تمرین خواهند کردند.

احمدرضا شاه حسینی، حجت‌الله مزارعی،علیرضا بخت، علیرضا ایزدی، مرتضی کریمی و میثم شجاعیان ۶ بازیکن استان فارس هستند و امیر حمزه زارع هم از شیراز مربی تیم ملی است.

بازیهای پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانژو چین مهرماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

تیم ملی فوتبال ایران قرار است اواخر اردیبهشت ماه سال جاری  برای حضور در مسابقات چهار جانبه آلمان که با شرکت تیم های ژاپن، ایتالیا، ایران برگزار می شود، شرکت کند.

 تیم فوتبال نابینایان ایران در سال ۲۰۱۰  در بازیهای پاراآسیایی گوانگ ژو چین نایب نایب قهرمان شد، در بازیهای پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی در سال ۲۰۱۴ به مقام قهرمانی دست یافت، در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو( برزیل)  هم نایب قهرمان شد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ ترکیه هم بر سکوی قهرمانی ایستاد