ایجاد قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها در فارس

ایجاد قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها در فارس

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از تشکیل قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها با شش کمیته در استان خبر داد.

ابوالحسن کریمی عصر شنبه ۲۴ اردیبهشت در شورای اداری فارس بیان کرد: طرح اقتصادی دولت موجب شده تا برنامه ریزی جدیدی در دستگاه‌های اجرایی تدوین شود و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری دستگاه‌های اجرایی باید در این طرح فعالیت پویایی داشته باشند.

او ادامه داد: قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها با شش کمیته در فارس ایجاد شده و دبیر هر کمیسیون نیز مشخص شده است تا بتوان برای هدایت و پایش توزیع یارانه‌ها در کنار کنترل بازار اقدام کرد.

او افزود: کمیته شهرستان‌ها، کمیته پشتیبانی، کمیته امنیتی، کمیته اقناع سازی و اطلاع رسانی، کمیته بازار، کمیته نظارت و توزیع مجموعه شش کمیته‌ای است که در فارس ایجاد شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: برخی از دشمنان در تلاش هستند تا مردم را ناامید کرده و یاس و ناامیدی را پس از طرح اقتصادی دولت در جامعه رواج دهند.

اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس نیز در این جلسه گفت: بیش از دو سال است که دو رویداد مهم در جهان روی داده که یکی از این موضوعات کرونا و دیگری استمرار خشکسالی در نیمکره شمالی است.

او ادامه داد: ایجاد تفاهم یا دست اندازی به منابع آبی کشورها یکی دیگر از موضوعاتی است که جهان با آن مواجه است از این رو خشکسالی در کشورها شرایط جدیدی در تعاملات بین‌المللی تبیین کرده است.

محبی پور عنوان کرد: با توجه به شرایط فوق دولت برنامه‌ریزی جدیدی برای توزیع عادلانه یارانه‌ها اعمال کرد تا بتوان منابع اعتباری را به صورت عادلانه توزیع کرد؛ جهل و رانت مالی از جمله دلایلی است که برخی با این طرح مخالفت می‌کنند.

معاون سیاسی استاندار فارس در ادامه یادآور شد: در این هفته قرارگاه علاوه بر نظارت و پایش وارد فاز عملیاتی نیز خواهد شد و برنامه ریزی کلانی در این حوزه مدنظر قرار گرفته است.

محبی پور تاکید کرد: مدیران ارشد نیز باید با اقناع سازی زمینه توسعه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.

به گفته او، امنیت و تامین کالا در استان در شرایط مطلوبی است.