ایجاد شهرک‌های اربعین در مرز‌ شلمچه

ایجاد شهرک‌های اربعین در مرز‌ شلمچه
عملیات ساخت مواکب در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان به پایان رسیده است

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان به استقرار مواکب در ۴ مبادی ورودی استان شامل؛ اندیمشک، ایذه، هندیجان و بهبهان در مسیر رفت و برگشت زائران اشاره و اضافه کرد: در مرز‌ شلمچه نیز ، مواکب پذیرای زائران هستند.
حجت الاسلام موسوی می‌گوید: باتوجه به اینکه اربعین حسینی تا سال‌های زیادی در گرما برگزار می‌شود، شهرک اربعین در مرز‌های شلمچه و چذابه با هزینه شخصی موکب داران ساخته شده و عملیات اجرایی آن بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
وی افزود: به دلیل شرایط خاص آب و هوایی و همچنین برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی پس از ۲ سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، پذیرایی متفاوتی خواهیم داشت و آب‌های بسته بندی، شربت‌ها و نوشیدنی‌های خنک و غذا‌های متناسب با شرایط و با نظارت کارشناسان بهداشت در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئولان به زائران توصیه کرد: به دلیل گرمای هوا و خطر گرمازدگی، در طول روز در موکب ها استراحت کرده و از ساعت ۱۸ به بعد که از دمای هوا و میزان شرجی کاسته می‌شود، راهپیمایی کنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

ایجاد ۶ مجتمع فرهنگی-رفاهی در شلمچه

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: در پایانه‌ مرزی شلمچه، ۶ اردوگاه و مجتمع فرهنگی-رفاهی با ظرفیت برپایی نماز، برگزاری جلسه‌های فرهنگی و اسکان خواهران و برادران ایجاد خواهد شد و مجهز به سرویس بهداشتی و محلی برای استراحت می‌شوند.
این مقام مسئول می‌گوید: عملیات ساخت مواکب در برخی شهرستان‌های از جمله؛ امیدیه، بهبهان، ماهشهر، خرمشهر و آبادان به پایان رسیده، ضمن اینکه در سایر شهرستان‌ها که زمین برای این کار واگذار شده، عملیات ساخت آغاز شده و امیدواریم بتوانیم به خوبی از زائران پذیرایی کنیم.