اولتیماتوم ۴۵ روزه برای آسانسورهای غیراستاندارد بوشهر

اولتیماتوم ۴۵ روزه  برای آسانسورهای غیراستاندارد بوشهر

محمدهادی رستیمان معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ضرورت تسریع در استانداردسازی آسانسورهای مراکز عمومی این استان با اولویت دستگاه‌های اجرایی مهلت ۳۰ تا ۴۵ روزه برای انجام این مهم تعیین شده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: چنانچه در بازه زمانی یاد شده دستگاه‎های اجرایی و مراکز عمومی اقدام به استانداردسازی آسانسورها نکنند، نسبت به پلمب آسانسور و رسانه‎ای شدن نام آنها اقدام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: آسانسور یک وسیله استفاده برای رفاه شهروندان است که امروزه حتی در ساختمان‌های سه طبقه نیز از آن استفاده می‌شود از این رو باید ایمنی لازم را داشته باشد؛ هر آسانسور ترکیب و اجزایی دارد که باید مراجعه کنندگان به برج یا یک مجتمع تجاری بتوانند در شرایط ایمن و استاندارد از آنها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: هر گونه ایراد در آسانسورها مخاطرات بسیار بالایی دارد که تاکنون نیز حوادث زیادی از این دست رخ داده است؛ به منظور جلوگیری از هر حادثه خطرناک جانی برای استفاده کننده از آسانسور از محبوس شدن، گیرکردن دست و پای بهره‌بردار در در تا سقوط به چاله آسانسور به طور مرتب مورد رصد و پایش قرار گیرد.

رستمیان ابراز کرد: در مقوله استاندارد با توجه به اهمیت کار باید روی موضوع‌های مدنظر و مهم ضمانت اجرایی وجود داشته باشد و با فرهنگ‌سازی و آموزش نسبت به آگاه‌سازی هر چه بیشتر مردم اقدام شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: در استان بوشهر در حوزه استاندارد ۴۷ آزمایشگاه همکار بخش خصوصی با تکنولوژی‎های پیشرفته و روز دنیا و ۸۰۰ نفر اشتغال فعال هستند که اقدام‎های آنان در بخش‌های مختلف آزمایشگاهی قابل تقدیر است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در مقطعی بوشهری‌ها باید برای ساده ترین آزمایش در حوزه استاندارد به استان‌های همجوار می‌رفتند که اکنون با وجود آزمایشگاه‌های پیشرفته، این استان به قطب آزمایشگاهی در کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه استاندارد باید بخش‌های مختلف در استان بوشهر و بویژه شهرداران همکاری لازم را با اداره کل استاندارد داشته همچنین در این حوزه صنعت و دانشگاه نیز باید ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند و از کار سلیقه‎‌ای و به دور از ارتباط موثر و متقابل اجتناب کنند.