انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد| عکس

انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد| عکس

عصر امروز یکی از مخزن‌های کارخانه کربنات سدیم فیروزاباد دچار انفجار شد که چندین مصدوم به جا گذاشت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز نیز اعلام کرد: در پی انفجار و حریق مخزن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد نیروهای تیم واکنش سریع سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز راهی محل حادثه شدند.

محمدهادی قانع که شخصا به فیروزآباد عزیمت کرده است، گفت: شماری از کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شده و نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند.

همچنین محمد جواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: تاکنون 112 مصدوم از حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام و در حال مداوا هستند و هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است. مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

در این خصوص، جانشین رئیس پلیس راهور استان فارس اعلام کرد: محدودیت‌های تردد خودرو که به دلیل مشکل آلایندگی ناشی از حادثه‌ کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد اعمال شده بود، لغو شد و وضعیت ترافیکی به حالت عادی برگشت.

کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مرداد ۱۳۹۹ در آیینی رسمی افتتاح شد.

این کارخانه در زمینه تولید کربنات سدیم فعالیت می کند که ظرفیت سالانه این واحد ۳۲۰ هزار تن است.

در زمان بهره‌برداری این کارخانه اعلام شد که این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار و  ۶۷ میلیارد ریال و با اشتغال بیش از هزار و سه نفر در شهرستان فیروزآباد به بهره برداری رسیده است. 

تولیدات این شرکت در صنایع پایین دستی مثل شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب و پتروشیمی استفاده می شود.

فیروزآباد در فاصله ۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

ببینید| انفجار کارخانه کربنات سدیم در فارس