انسیه خزعلی: کمیته ویژه ای برای پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد

بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند

 انسیه خزعلی: کمیته ویژه ای برای پیگیری مسمومیت دانش آموزان تشکیل شد


 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه ای برای پیگیری و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور تشکیل شد.
انسیه خزعلی بعد از ظهر پنج شنبه در نخستین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار استان بوشهر از برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار در ۱۵ استان کشور خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این کنگره از ایده هایی است که از سال گذشته در سطح ملی و بین المللی مطرح و امسال در سطح استانها برگزار شده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: شناسایی و معرفی زنان اثرگذار در همه زمینه ها در این کنگره مدنظر قرار دارد.
وی گفت: زنانی که در محیط های مختلف اداری، منزل، محیط های اجتماعی، ملی و بین المللی بتوانند اثرگذاری ویژهای داشته باشند شناسایی و تعدادی از آنها در کشور و استانها معرفی می شوند.


رهاورد خوب دور دوم سفر رئیس جمهور در حوزه بانوان
وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر، اظهار داشت: این سفر مصوبات و رهاورد خوبی برای بانوان بوشهری دارد.
خزعلی پیشگیری از بازماندگی از تحصیل بانوان را یکی از موارد مهم در سفر دوم هیئت دولت دانست و اضافه کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر اعتبارات خوبی برای بوستان بانوان، آموزش، مهارت آموزی، پیشگیری از آسیب و بازماندگی از تحصیل بانوان با فراهم کردن تحصیل برای دختران روستاهای دورافتاده پیش بینی شده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: هرچند بازماندگی از تحصیل بانوان در استان بوشهر نسبت به دیگر استانها کم است، اما باز هم برای همین تعداد کم نیز برنامه هایی مانند سایر استانها اجرا می شود.
خزعلی ادامه داد: ایجاد خوابگاههای دانش آموزی در روستاهای مرکزی، دور، محروم و بخشهای عشایری از جمله راهکارها و برنامه هایی است که برای کاهش بازماندگی تحصیلی بانوان در دستور کار قرار دارد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تقویت زیرساختهای فضاهای آموزشی خاص بانوان بوشهری خاطرنشان کرد: تعمیر، ساخت و تجهیز مدارس به مهارت آموزی خاص بانوان از دیگر برنامه ها برای تقویت و ارتقای توانمندی بانوان است.
خزعلی مهارت آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست را از موارد مهم دانست و گفت: امروز حمایت هایی که از نظر مهارتی صورت گرفته به خوبی مشهود است و امید می رود در این سفر اعتبار بسیار بیشتری به این بخش اختصاص یابد.
وی ایجاد کسب و کار پایدار خانواده را یکی دیگر از اولویتها دانست و بیان کرد: تلاش می شود زنان هم کانون گرم خانواده را داشته باشند و بتوانند مهارتهای شغلی لازم آموزش ببینند.
خزعلی با اشاره به اینکه این حمایتها در قالب تسهیلات و حمایت از کارآفرینان است اظهار کرد: امروز با ارتباطی که با کشورهای عضو کنگره زنان تأثیرگذار فراهم شده مقدماتی برای بازار مجازی در سطح ملی و بین المللی ایجاد شده است.


بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند
خزعلی به بیمه زنان سرپرست خانوار پرداخت و تصریح کرد: اعتبار بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی تا حدی تأمین شده است و توسعه می یابد.
وی در زمینه بیمه زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند هم چنین گفت: برنامه اجرایی این طرح تعریف و اجرایی می شود.
خزعلی با اشاره به سخنان بانوان تأثیرگذار استان بوشهر اظهار کرد: انتظار می رود زنان و دختران این سرزمین با همت، غیرت و مداومت در کار هم در خانواده، محله و محیط تغییر ایجاد کنند و افراد زیادی را زیر حمایت خود قرار دهند و بتوانند در سبک زندگی آنها به ویژه بانوان بد سرپرست نوعی ارتقا و جهش را ایجاد کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: استانی مانند بوشهر محروم نیست و به داشتن سرمایه هایی مانند زنان غیرتمند این استان متنعم است و باید امکانات و شرایطی برای کارکرد بهتر برای آنان فراهم شود.


تشکیل کمیته پیگیری مسمومیت دانش آموزان
خزعلی در ادامه با اشاره به مسمومیت برخی دانش آموزان در نقاط مختلف کشور بیان کرد: با دستور رئیس جمهور کمیته ویژه ای برای پیگیری این موضوع و شناسایی عوامل مسمومیت دانش آموزان در کشور ایجاد شد و امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
خرعلی ادامه داد: مسمومیت دانش آموزان را دشمن ایجاد کرده است و به آن دامن می زند تا از آن سوءاستفاده و بهره برداری سیاسی کند که امید می رود عوامل آن شناسایی و زمینه آرامش دانش آموزان فراهم شود.
در این آئین از ۲۱ زن تأثیرگذار استان بوشهر تقدیر شد.