انتقام جوی اینستاگرامی دستگیر شد

انتقام جوی اینستاگرامی دستگیر شد

با هوشیاری و تیزبینی کارشناسان پلیس فتا هرمزگان کاربر مجرمی که با استفاده از صفحه اینستاگرام اقدام به تخریب شخصیتی همکار قبلی خود کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.
سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان اظهار کرد: کاربران در شبکه‌های اجتماعی با توجه به پنهان بودن هویت اصلی اقدام به انتقام گیری و تخلیه هیجانی خود می نمایند که گاها همراه با بارگزاری محتویات مجرمانه و ایجاد مزاحمت برای سایر اعضاء که با آنان اختلافات شخصی دارند می باشد.

 وی افزود: علیرغم اینکه بارها تأکید شده جهت حل اختلافات مالی از طریق مراجع قانونی اقدام شود بعضا شاهد هستیم برخی افراد با ایجاد صفحه و نشر اکاذیب و تهدید و... برای طرف مقابل اقدام به درخواست وجوه معوقه خود می نمایند یا بعضا به علت اختلاف نظر با انتشار مطالب کذب یا فحاشی سعی در تخلیه هیجانی خود در خصوص اختلافات شخصی با طرف مقابل خود را در فضای مجازی دارند که طبعات نامطلوبی را بدنبال داشته است.
 این مقام انتظامی استان بیان داشت: درپی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا استان مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام که موجب سلب آسایش وی شده است، پیگیری تخصصی موضوع در دستور کار کارشناسان این یگان قرار گرفت.
 وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به اظهارات اولیه شاکی اقدام به جمع‌آوری مستندات دیجیتال کرده و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی ضمن شناسایی متهم ، وی را با هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند.
 فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم پس از مواجهه با دلایل و مستندات دیجیتال موجود لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، معترف شد با شاکی که همکار قبلی اش بوده مشکل و اختلاف نظر داشته و وی که به دلیل تعدیل نیرو از محل کار اخراج شده شاکی را باعث اخراج از کار می دانسته و اقدام به ایجاد مزاحمت برای او در فضای مجازی کرده است.
 سردار جعفری به عموم شهروندان بویژه کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ وجه اختلافات شخصی و کاری خود را به فضای مجازی نکشانند و این را بدانند که هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید، نشر اکاذیب و ... اقدام کند به موجب قانون جرم محسوب می‌شود و برابر قانون مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.