تاکید بر اهمیت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

امیرعبداللهیان: نگرانی‌های امنیتی ترکیه در شمال سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود

تاکید بر اهمیت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مبارزه با تروریسم، ساختن آینده سوریه بر مبنای خواست مردم این کشور و حفظ حقوق مردم این کشور بدون دخالت‌های خارجی مورد پیگیری ایران در بحث سوریه است.

حسین امیرعبداللهیان ظهر روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه که شب گذشته به منظور دیدار با مقامات تهران وارد کشور شده است، با اشاره به برگزاری نشست آستانه در روز سه‌شنبه در تهران با حضور روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه افزود: در این نشست بر اهمیت خروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه تاکید شد.

وی همچنین با بیان این‌که موضوع خروج و پاکسازی گروه‌های تروریستی و مسلح از سوریه و بازگشت امنیت به سراسر سوریه و احترام به تمامیت ارضی سوریه مورد تاکید و توجه ما در نشست آستانه بود، گفت:‌ ما در این نشست بر حفظ تمامیت ارضی و احترام به حاکمیت ملی این کشور تاکید کردیم.

وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که بر این موضوع تاکید داریم که برخی از نگرانی‌های امنیتی ترکیه در شمال سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و راهکار نظامی باعث افزایش بحران خواهد شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم، ساختن آینده سوریه بر مبنای خواست مردم این کشور، حفظ حقوق مردم این کشور بدون دخالت‌های خارجی در موضوع سوریه مورد توجه ایران است.