امروز آغاز جشنواره فیلم فجر در شیراز

امروز آغاز جشنواره فیلم فجر در شیراز

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد که بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز از امروز(پنجشنبه) در شیراز آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

بهروز مرامی گفت: در این جشنواره ۱۶ عنوان فیلم از بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. 

وی افزود: با توجه به هماهنگی با دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا قرار شده که برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با هدف پیشگیری از دامن زدن به شیوع بیماری کرونا، سالن‌های نمایش دهنده فیلم فجر در شیراز با ۳۰ درصد ظرفیت در اختیار جشنواره باشد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: برای اطمینان از اینکه علاقمندان به حضور و تماشای فیلم‌های جشنواره دو دز واکسن خود را تزریق کرده‌اند، ورود تماشاگران به سالن از دو طریق انجام خواهد شد. اولین مرحله در هنگام خرید بلیت و دومین مرحله حین ورود به سالن نمایش است.

مرامی خاطرنشان کرد: بدیهی است، مراجعه کنندگان باید برگ تزریق دو دز واکسن را حین ورود به سالن ارائه کنند؛ در غیر اینصورت از ورود آنان جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به نمایش فیلم 2888 در روز افتتاحیه این جشنواره در شیراز و قدردانی از عوامل این فیلم، گفت: فیلم سینمایی «۲۸۸۸» به کارگردانی کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری به موضوع زندگی بیژن عاصم، قهرمان و رزمنده دلاور شیرازی پرداخته و از فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر است.

مرامی همچنین خبر داد: در این دوره از جشنواره دو عنوان فیلم برای نمایش ویژه افراد ناشنوا و نابینا در نظر گرفته شده است که با نهادهای ذیربط به منظور استفاده مخاطبان خاص این فیلم ها هماهنگ خواهد شد. 

محسن خباز، مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر شیراز نیز گفت: این جشنواره در ۴ سالن به نمایش در می‌آید که عبارتند از  دو سالن در مجموعه هنر شهر آفتاب، سینما سعدی و سالن سینما گلستان.

وی افزود: فیلم‌ها اغلب در دو نوبت و در سانس‌های 18 و 21:30 اکران خواهد شد و امیدواریم که امکان افزایش سانس برای برخی از فیلم‌ها فراهم شود.

خباز اعلام کرد که علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سامانه‌های www.irantic.com و gisheh۷.ir و cinematicket.org مراجعه کنند.