امام جمعه یاسوج: طرح ارتقای امنیت اجتماعی اراذل و افراد خودسر را سر جای خود نشاند

امام جمعه یاسوج:  طرح ارتقای امنیت اجتماعی اراذل و افراد خودسر را سر جای خود نشاند

امام جمعه یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: خداوند در سوره‌ها و آیاتی از قرآن آورده که از خداوند بترسید تقوای الهی پیشه کنید فرامین خداوند را اجرا کرده و از گناه دوری گزیده و واجبات را انجام دهید و شریعت و احکام الهی را در همه عرصه های زندگی جاری کنید.

آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: همه وسایل مورد نیاز عالم برزخ و قیامت باید در همین دنیا تامین شود و آنچه در این دنیا می‌کاریم در آن دنیا درو خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ودر خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری دیداری را با مسئولان نظام داشتند که ما نیز توفیق حضور در آن جلسه را داشتیم و نکات ارزشمندی را در حوزه‌های مختلف به مسئولان گوشزد کردند.

حسینی تصریح کرد: بنا به فرموده رهبری وقتی استغفار در یک جامعه حاکم باشد بسیاری از مشکلات آن جامعه برطرف می شود نظام جمهوری اسلامی استغفار کلی و اعراض از طاغوت بود در پرتو نظام اسلامی شکوه و عظمت و عزت به این ملت بازگشت امروز کشور جمهوری اسلامی تبدیل به الگوی سایر کشورها شده و پوتین اذعان می‌کند ایران الگوی ماست.

وی ادامه داد: نفوذ جمهوری اسلامی در سراسر عالم ناشی از استغفار کلی بود که یک بازگشت شکوهمندانه به سوی حکومت ولایی داشت و خداوند علیرغم همه جنگ‌ها، تحریم ها و بحران‌ها برکت و عزت را به این ملت ارزانی داشته است و روز به روز این ملت سربلندتر می‌شود.

امام جمعه یاسوج تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب فرمودند که احساس یاس نباید وجود داشته باشد و بنابراین مسئولان نباید فکر کنند مشکلات حل نمی شود در جمهوری اسلامی بن‌بستی وجود ندارد جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیاری داشته و در هیچ عرصه‌ای بن بست برای آن معنا نخواهد داشت آمریکا به دنبال تحریم حداکثری بود تا نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما پرهیز از یاس از یک سو و خودباوری این اجازه را نداد و آمریکایی‌ها خودشان اذعان کرده‌اند مقابل ایران شکست خفت بار خورده‌اند.

حسینی عنوان کرد: برگرداندن مردم و کشور از مسیر پیشرفت و توسعه به بهانه سختی‌ها و تحریم‌ها خیانت است اگر مدیریت ها درست شکل گیرد اوضاع در همه زمینه‌ها درست خواهد شد متاسفانه بر اساس آمارها به اندازه یک کشور ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون نفری آب و برق و نفت و گاز مصرف می کنیم که اگر مدیریت درستی باشد از مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی افزود: رهبری از خام‌فروشی ها گلایه دارند وقتی که منابع و معادن ما را می گیرند و به چندین برابر قیمت به خودمان می فروشند در سنگ و خاک و نفت و منابع دیگر خام فروشی داریم چنین وضعیتی ایجاد می‌شود که باید با یک تدبیر درست این مشکلات توسط دولت برطرف شود.

امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خود در خطبه دوم گفت: رهبری بر تلاش هوشمندانه در حوزه فرهنگ تاکید داشتند اگر در فرهنگ درست عمل کنیم در عرصه های دیگر دچار مشکل نخواهیم شد عامل پیروزی یک ملت پیروزی و موفقیت در حوزه فرهنگی است.

حسینی به موضوع مجوز وارد کردن خودرو در کشور اشاره کرد و بیان کرد: باید حساسیت‌های بازار مد نظر قرار گیرد چرا که قیمت ها در بازار با طرح یک موضوع جدید بالا و پایین می‌رود بنابراین باید خردمندانه در این زمینه ورود کرد و بالا رفتن قیمت خودرو باعث بالا رفتن قیمت سایر کالاها نیز می شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه قیمت خودرو در بازار بسیار بالا و غیر واقعی است که باید فکری به حال کنند.

امام جمعه یاسوج با قدردانی از اجرای طرح ارتقاء اجتماعی و تشکر از دستگاه قضایی و همچنین پلیس استان یادآور شد: با عملکرد خوب خودشان در این طرح اراذل و اوباش را سر جای خود نشاندند مردم و همچنین ما از این طرح حمایت می‌کنیم و باید ادامه پیدا کند.

حسینی بیان کرد: همه دنبال ایجاد آرامش در جامعه هستند نباید اجازه داد برخی خودسرانه و با گردن کلفتی زنجیر و چاقو و قمه به دست گرفته و در جامعه ایجاد ناامنی کنند بنابراین مطالبه همه ما و مردم ادامه این طرح است.