امام جمعه موقت بوشهر: نتیجه تلاش مسئولان حوزه اقتصادی باید در زندگی مردم دیده شود

امام جمعه موقت بوشهر: نتیجه تلاش مسئولان حوزه اقتصادی باید در زندگی مردم دیده شود

امام جمعه موقت بوشهرگفت: برنامه‌های مهمی در حوزه اقتصادی در حال اجرا است ولی مردم باید تأثیر این اقدامات و تصمیمات را سر سفره خودشان ببینند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: انتظار می‌رود همه مسئولان عزمی جدی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به وضعیت کنونی اشتغال و مسکن در جامعه خاطرنشان کرد: در این راستا باید برنامه‌های دولت در این حوزه‌ها به صورت روشن و شفاف بیان شود.

جمالی، ارائه گزارش فصلی در این حوزه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید اقدامات کارگروه تخصصی در حوزه اشتغال، مسکن و ازدواج بیان شود تا مردم در جریان فعالیت‌ها قرار بگیرند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، از خدمات انجام شده در دهه امامت و ولایت قدردانی کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این دهه و برگزاری مراسم و برنامه‌ها مردمی بودن آن است و اقشار مختلف مردم در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه در اسلام خانواده از جایگاه بالایی برخوردار است اظهار داشت: محبوب‌ترین بنیان نزد خداوند متعال خانواده و مصداق بارز آن تقوا و رفتار انسان است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اهداف دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را برشمرد و افزود: سنگر اصلی مواجهه با دشمن در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خانواده و دشمن تمام تمرکز و اهداف خود را در حوزه خانواده قرار است.

وی با تأکید بر تقویت و تحکیم بنیان خانواده به ابلاغ اصول و سیاست‌های کلی خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: خانواده واحد بنیادی و سنگ بنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی، اقتدار و اعتلا معنوی نظام و کشور است.

جمالی نقش مادران، خانه‌داری زنان و جایگاه مادر و همسر داری آنان را مورد اشاره قرار داد و افزود: رعایت حجاب در جامعه، معابر، سواحل و دیگر نقاط حق بانوان است اگر کسی وارد این اجتماعات شد باید تابع قانون جامعه باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، ارتقا معیشت و اقتصاد خانواده با توانمندسازی آنان برای کاهش دغدغه‌های آینده در زمینه اشتغال، ازدواج و مسکن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: آنچه مقام معظم رهبری در این سیاست‌های ۱۶ گانه ابلاغ کردند توجه به معیشت و اقتصاد مردم است.