امام جمعه شیراز: مدیران فارسی صنعت پتروشیمی کشور به فکر استان باشند

امام جمعه شیراز: مدیران فارسی صنعت پتروشیمی کشور به فکر استان باشند
آیت الله لطف الله دژکام، امام جمعه شیراز

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور که عموماً استانی فارسی آن باید تدبیری برای پتروشیمی های فارس داشته باشند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: مسئله خانواده از این جهت اهمیت ویژه ای دارد زیرا در تمدن اروپایی به مسئله خانواده بی اعتنایی و بی احترامی شده و چون به ظاهر قدرتمند هستند سعی می‌کنند بیماری خود را به ما سرایت دهند و این روزها بیشتر جلوه‌هایش دیده می‌شود مسئله خانواده در غرب الان دچار این چالش است که همجنس‌گرایان با هم ازدواج می‌کنند رسماً و قانونا این بیماری بزرگ که قوم لوط مبتلا شد و نابود شد

وی ادامه داد: خانواده در اروپا و آمریکا دچار این چالش شد که تحت عنوان انقلاب جنسی که ناموس و غیرت معنایی نداشته باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: این بیماری‌ها و مشکلات را به اسم آزادی منتشر می‌کنند. اسم آن مقدس است اما مفهوم زشت است و باید این تلاش را داشته باشیم که به مبنای تحکیم خانواده در جامعه خودمان بپردازیم. حضرت زهرا (س) بانوی حجاب و عصمت و عفت است، در این عالم فرزندانی مثل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) تقدیم کرده و الگویی است که باید روی این مسئله کار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در استان فارس درباره خانواده طرح خانواده متعالی برای پیشبرد ارزش‌های دینی مطرح شده و تلاش‌هایی هم انجام می‌دهند ایام فاطمیه بایستی این بزرگواران با مردم مطالب را مطرح کنند و مردم حمایتشان کنند تا سبک زندگی فاطمی رواج پیدا کند و نباید در این زمینه کم کاری کرد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صنعت پتروشیمی را باید به صورت ویژه درباره فارس و شیراز دنبال کنیم چون هم پتروشیمی استان فارس و شیراز مادر پتروشیمی‌های کشور بوده و هم در آموزش علوم مربوط به نفت استان دارای پتانسیل‌های بالقوه است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خوبی در استان بوشهر و پتروشیمی‌های آن ایجاد شده اما مدیران اصلی پتروشیمی کشور که عموماً از فارس بودند تدبیرشان برای این استان چه بوده و چه هست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ۸ پتروشیمی بعد از پتروشیمی شیراز باید در فارس راه اندازی می شده که هیچکدام انجام نشده است. این استان از نظر منابع گاز بعد از حوزه پارس جنوبی دومین منبع انرژی کشور است؛ تعریف ۸ پتروشیمی در فارس برای این بوده است چرا درباره اینها کاری نمی‌کنیم؟

امام جمعه شیراز تاکید کرد: سرمایه‌هایی که از تولید فرار می‌کند و سبب تورم شده؛ پول در جیب برخی است که در تولید سرمایه‌گذاری نمی‌کنند این پول‌ها باید جهت دهی شود به سمت تولید امسال سال تولید دانش بنیان است.