امام جمعه شیراز: فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی انتقام خواهند گرفت

امام جمعه شیراز: فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی انتقام خواهند گرفت

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه وظیفه انسانی و اسلامی همه ملت‌ها این است که دائما به فکر فلسطینی‌ها باشند، گفت: امروز آنها قدرتمند شده‌اند و انتقام خود را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: روز جهانی قدس احساس زنده بودن امت اسلامی را در درون این امت و در چشم دشمنان بیدار می‌کند؛ روز قدس که مایه ننگ همه دشمنان و همچون خاری بر چشم آنان است، یادگار امام خمینی (ره) است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: خداوند اراده کرده است که مستضعفان جهان وارثان زمین و زیر نگین نام مهدی (عج) باشند. خدا به مظلومان اجازه دفاع از خودشان را داده است و ملت ایران پس از دو سال که کرونا مانع از تجمع و برگزاری مراسم راهپیمایی شده بود، امسال در روز قدس حماسه آفریدند.

وی ادامه داد: امروز علائم قدرتمندی آشکار شده است و فضای درون سرزمین‌های اشغالی چنان تغییر کرده که فرصت فکر کردن را از رژیم صهیونسیتی گرفته است.

دژکام بیان داشت: امروز شاهد هستیم که فلسطینی ها قدرت تولید سلاح و مقابله با دشمن را دارند؛ فلسطینی‌ها قدرتمند شدند و انتقام خودشان را می‌گیرند به گونه ای که‌ رژیم صهیونیستی در مرکز تل‌آویو و اسرائیل نمی‌دانند چکار کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود:  امروز حدود ۱۳ میلیون فلسطینی آواره هستند و تعداد بسیاری از آنها هم مجبور به مهاجرت شدند. در واقع یک رژیم ظالم، نژادپرست آدمکش، فلسطینی‌ها را مورد ظلم قرار داده است و بیشتر دولت‌ها در مقابل این ظلم سکوت کرده‌اند. این در حالی است که وظیفه انسانی و اسلامی همه ملت‌ها این است که دائما به فکر فلسطین باشند و روز قدس نیز به صورت ویژه در حمایت از مردم فلسطین به میدان بیایند.

وی بیان داشت: در روز قدس به آمریکا که برای نابودی جبهه مقاومت هر ظلمی که می‌توانستند کرد و همچنین به اسرائیل که مردم مظلوم فلسطین را تحت فشار قرار داده، می‌گوییم که صدای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» امت اسلامی را از شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) بشنوید.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به مناسبت‌های مختلف در  هفته پیش رو گفت: ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است.  متأسفانه کارگران در دنیا مظلوم واقع شدند و عدالت در حوزه کارگری از بین رفته اما در نظام دینی به عدل و انصاف توصیه شده و در این نظام هر دو گروه کارگر و کارفرما باید عادلانه دیده شوند.

وی ادامه داد: کارگر و کارفرما می‌بایست در کنار هم و با کمک یکدیگر برای رونق تولید تلاش کنند اما امروز شرایط اقتصادی کشور باعث شده که  فشار مضاعفی به جمعیت کارگر وارد شود. با این وجود این قشر به کار و تلاش ادامه داده و برای افتخار کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه شیراز بیان داشت: روز ۱۲ اردیبهشت نیز گرامیداشت مقام معلم را در پیش داریم و خوشبختانه در حال حاضر حرکت جدیدی در مجلس شکل برای بهتر شدن وضعیت معیشت و تأمین حقوق معلمان شکل گرفته است که امیدواریم این امر محقق شود

وی یادآوری کرد: روز شوراها نیز از دیگر مناسبت‌های پیش رو است. شوراها در حال حاضر کار عظیمی در کنار دولت برای مدیریت شهرها و روستاها انجام می‌دهند و فعالیت جدیدی را دنبال می‌کنند.

وی با اعتقاد به اینکه نظام شورایی نیاز به تقویت دارد و مردم‌سالاری دینی در قالب شوراها باید به منصه ظهور برسد، گفت: تقویت نظام شورایی زمینه توسعه فعالیت‌ها را در جامعه مهیا خواهد کرد.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه نیز عنوان کرد: تهاجم فرهنگی و فضای رسانه‌ای دشمن موجب شده که مانعی بر مسیر مجازات فرد خطاکار ایجاد شود و  برخی به نیروی انتظامی برای مجازات یک قاتل اعتراض کنند در حالی که همه باید برای مجازات خطاکار و قاتل همراهی کنند.

خطبه‌های نمازجمعه شیراز، پایان بخش آیین راهپیمایی روز قُدس مردم روزه دار این شهر بود.