امام جمعه شیراز: رتبه‌بندی معلمان انجام شود تا فرهنگیان احساس کرامت کنند

امام جمعه شیراز: رتبه‌بندی معلمان انجام شود تا فرهنگیان احساس کرامت کنند

نماینده ولی‌فقیه در شیراز با بیان اینکه اکرام و رفاه معلمان بسیار مهم است، گفت: رتبه بندی معلمان باید انجام شود تا فرهنگیان عزیز احساس کرامت کنند.

آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام پنجشنبه ۲ تیر در دیدار وزیر آموزش و پرورش در شیراز بیان کرد: اولین استانی که برش های استانی نقشه مهندسی کشور را آماده کرد، فارس بوده است که با حضور بیش از ۲ هزار نخبه این کار انجام شد.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: خوشبختانه امروز ما یک نقشه جامعه و محکم فرهنگی داریم که با تکیه بر آن می توانیم تا افق ۱۴۰۴ تغییرات خوبی را در فرهنگ جامعه ایجاد کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: از دولت نیز انتظار داریم بودجه هایی را برای اجرای این سندها در نظر بگیرد تا بتوان این اسناد را با کیفیت لازم اجرا کرد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اعتقاد داریم حوزه علمیه باید به کمک آموزش و پرورش بیاید و یک رشته بنام تعلیم و تربیت نیز برای طلبه ها برای شناخت دقیق آموزش و پرورش اضافه شد.

امام جمعه شیراز گفت: کارها باید به صورت جهادی و در چارچوب قوانین و مقررات انجام شود تا از هرج و مرج نیز جلوگیری شود.

 نماینده ولی فقیه در فارس افزود: انتظار است یک مکان درخور شان و با امکانات برای دانشگاه فرهنگیان استان فارس انجام شود.

نقشه مهندسی فرهنگی و سند تحول یک هدف را دنبال می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ جلسات تخصصی اجرای سند تحول بنیادین در فارس آغاز شد، اضافه کرد: امام جمعه محترم شیراز نیز در جلسه خبرگان بر اجرای سند تحول بنیادین تاکید داشتند که نشان از توجه ایشان به آموزش و پرورش است.

محمدخلیل عسکری گفت: از  برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در فارس رونمایی و ۸ سرفصل در این برش به آموزش و پرورش استان اختصاص داده شده است.

عسکری عنوان کرد: خوشبختانه ۸ برنامه تعیین شده برای آموزش و پرورش در برش استانی نقشه مهندسی کشور تدوین شده است.

او گفت: قرارگاه درون سازمانی و برون سازمانی سند تحول بنیادین در فارس راه‌اندازی شده که رئیس قرارگاه برون سازمانی نماینده ولی فقیه در فارس و نائب رئیس آن استاندار فارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلسه روسای آموزش و پرورش فارس با ائمه جمعه استان برگزار شد تا همکاری نزدیک تری بین آموزش و پرورش و ائمه جمعه برقرار شود.

مسیر سند تحول بنیادین به دور اقتباس گری از سایر نظام‌ها طی شود

وزیر آموزش و پرورش نیز در این دیدار تاکید کرد: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگو برداری و اقتباس گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم

یوسف نوری پنج‌شنبه ۲ تیرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس بیان کرد: جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان‌ها، جایگاه ویژه‌ای است و راهبری هیات اندیشه ورز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان از سوی آن‌ها، اثرات بسیار خوب و با برکتی برای آموزش و پرورش دارد.

او با بیان اینکه تلاش ما حرکت آموزش و پرورش بر مدار آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام است، افزود: آموزش و پرورش باید خود را به صورت یک نظام تعلیم و تربیت اسلامی و انقلابی، به معنای واقعی نشان دهد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اجرای سند ۲۰۳۰ توسط کشورهای مختلف اسلامی، گفت: آموزش و پرورش ما باید از الگوی خاص خود استفاده کند و این مهم در سند تحول بنیادین مطرح شده و نظام تعلیم و تربیت با اکسیر انقلاب اسلامی است که نظام متفاوتی خواهد بود.

نوری پیشرفت و متمایز بودن آموزش و پرورش را ناشی از اجرای سند تحول بنیادین دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه چرخه آبادانی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت حاصل شود، باید به دور از الگو برداری و اقتباس گری از نظام‌های دیگر، در مسیر اجرای سند تحول و اسناد بالادستی آموزش و پرورش پیش برویم و الگوی خاص خود را داشته باشیم، لذا تصمیم داریم تا این کار را با توجه به آموزه‌های دینی انجام دهیم.