امام جمعه شیراز: تحقق ایران قوی تنها در بُعد تسلیحات نظامی نیست

امام جمعه شیراز: تحقق ایران قوی تنها در بُعد تسلیحات نظامی نیست

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایران قوی امروز فقط تسلیحات نظامی نمی‌خواهد بلکه باید در همه ابعاد به قدرت اسلام و ایران اضافه شود، خواستار حفظ اتحاد و همدلی برای تحقق ایران قوی شد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز ضمن گرامیداشت ١٣ آبان، روز دانش آموز، با بیان اینکه همه سر و صدا‌ها علیه انقلاب و شخصیت‌های عالی ما از بیچارگی است، گفت: آن‌ها متوجه‌اند، اما شاید نمی‌خواهند نشان دهند و قیافه می‌گیرند.

وی گفت: رهبرعظیم الشان انقلاب مکرر اعلام کرده‌اند که تمدن اروپایی امریکایی دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

امام جمعه شیراز گفت: ما با یک انقلاب برخاسته از معنویت و اسلام ناب محمدی (ص)، همراه با پشتوانه هوش ایرانی و فکر قوی ملت فارس آمده‌ایم تا فریاد معنویت صحیح و شایسته بشریت را دوباره در عالم سر دهیم.

آیت‌الله دژکام گفت: اگربناست یک ملتی تمدن جدیدی بسازد، باید آن تمدن بر پایه معرفت و معنویت هم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهار دسته معرفت نیاز داریم که اگر باشند اقدامات مطلوب است، این معارف را شامل؛ معرفت بنیادین، معرفت راهبردی، معارف کاربردی و معارف عملی دانست و عنوان کرد: معارف کاربردی به این معناست که باید در مقام تصمیم گیری، اطلاعات صحیحی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس به معرفت بنیادین هم اشاره و با بیان اینکه ما در فرهنگ خود به آن اصول و مبانی فکری می‌گوییم، گفت: پایه تمدن ما بر یقین به وجود خداوند است و باید متوجه این تفاوت باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شهدایی که مظلومانه در شاهچراغ (ع) به شهادت رساندند، زنده هستند و این پایه تفکر ماست؛ خاطرنشان کرد: عرصه نبرد بین تمدنی ما و غرب، عرصه‌ای است که از یک طرف خداباوری است و از طرفی کفر به خداوند است، اما پایه‌های انقلاب ما اساسی است و ١٢٤ هزار پیغمبر برای آن زحمت کشیده‌اند.

وی تاکید کرد: چارچوب جهت گیری انقلاب را باید بشناسیم و اینکه این همه بر مسئله ولایت فقیه اصرار داریم برای این است که جهت گیری ما به سمت فلاح را، ولی فقیه مشخص می‌کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا می‌داند و تمام جهان هم می‌داند که در مقابل اندیشه قوی و حق اگر بخواهند بایستند باید یک چیزی شبیه حق عرضه کنند و مردم را گول بزنند در این راستا دو نوع اسلامی معرفی کرده است؛ یکی اسلام تحجر که همان داعش می‌شود و دیگری اسلام لیبرال.

آیت‌الله دژکام گفت: امام و رهبری با اسلام متحجرین برخورد کرده‌اند و اگر فریب بخوریم و تحجر را به جای تدین بگیریم، کارمان خراب می‌شود.

وی گفت: ما با هر دو این تفکر مخالفیم، چرا که نهضت برامده از مردم سر بلند ایران مبنی بر اسلام ناب محمدی است و ما می‌دانیم که اسلام ضد ظلم و ستم و طرفدار مظلومین است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: ما این فریاد را امروز با قدرت و قوت در جهان آغاز کرده‌ایم و به حسب وعده الهی، پایان این حرکت پیروزی حق بر باطل است.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پس از گذشت یک هفته از شهادت تعدادی از هم وطنان در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، یادشان را گرامی می‌داریم و امید است هر چه سریعتر انتقام خون بانیان این حادثه گرفته شود.

وی با اشاره به ١٣ آبان، روز دانش آموز، گفت: امروز روز دانش آموز است و به همه دانش اموزان به دلیل نقش افرینی در حرکت اسلامی و انقلابی درود می‌فرستیم؛ شهادت تعدادی از دانش آموزان در آبان ٥٨، زمینه پیروزی حرکت اسلامی بود و امروز ادامه این حرکت به عهده جوانان نسل بعدی است.

امام جمعه شیراز گفت: ایران اسلامی امروز شاهد یک موج عظیم از دانش اموزانی است که پای ارمان‌های انقلاب ایستاده اند؛ دهه هشتاد و نودی‌ها امروز دانش اموزان سربلندی هستند که سرود سلام فرمانده سر می‌دهند و با رهبری بیعت کرده‌اند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه ما با ایران قدرتمند موافقیم، اما دشمنان ما ایران قوی مخالف هستند، گفت: ما برای مبارزه با استکبار به میدان آمدهپایم، اما این مبارزه یک ابزار می‌خواهد؛ در حالی که در سال ٥٧ چیزی جز سپر سینه در برابر گلوله نداشتیم، اما امروز در فناوری موشک‌ها معطل نیستیم که فلان کشور قدرتمند دنیا به ما کمک کند.

وی با بیان اینکه ایران قوی امروز فقط تسلیحات نظامی نمی‌خواهد بلکه باید در همه ابعاد به قدرت اسلام و ایران اضافه شود، خواستار حفظ اتحاد و همدلی برای تحقق ایران قوی شد و گفت: در این صورت مشت محکمی بر دهان آمریکا زده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر افزایش قدرت علمی کشور، گفت: دانش ایرانی باید بر دنیا چیره و مورد غبطه جهانیان واقع شود و میدان دار این حرکت جوانان هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موتور‌های پیشران ایران قوی باید شیراز باشد، تاکید کرد: نیازمند قدرت اقتصادی هستیم، چرا که از نظر موقعی جغرافیایی کشور در منطقه‌ای واقع شده که بهتر از زمین‌های ما در عالم پیدا نمی‌شود و باید از این پتانسیل بهره برد.