امام جمعه شیراز: اقتصاد مقاومتی موجب افزایش درآمد و توزیع عادلانه منابع می‌شود

عمده گلایه‌های کشور مربوط به مسئله اقتصادی است

امام جمعه شیراز: اقتصاد مقاومتی موجب افزایش درآمد و توزیع عادلانه منابع می‌شود
خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ بهمن شیراز

آیت‌الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه ۲۸ بهمن شیراز، مبعث پیامبر اسلام(ص) را بزرگترین رخداد عالم دانست و گفت: ۲۷ رجب، روز عید بزرگ مبعث مسلمانان یعنی روزی که پیامبر اسلام (ص) از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شد و اولین آیات نورانی قرآن "اقراء باسم ربک الذی خلق" به قلب نازنین پیامبر نازل شد.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه قرآن کریم جاودانه‌ترین معجزه الهی است، افزود: سعی شود در مراسم و مجالس شادی و سرور از آیات قرآن نیز بهره‌مند شویم و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از حضور امت اسلامی و سربلند ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بیان کرد: روز ۲۲ بهمن بار دیگری همگی شما با خدا و رسول پیامبر (ص) بیعت کردید و افتخار آفریدید.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به ۲۹ بهمن روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی، عنوان کرد: عمده گلایه‌های کشور مربوط به مسئله اقتصادی است و این هم نه اینکه کمبود درآمد باشد بلکه منابع عادلانه توزیع نمی‌شود و در این زمینه بارها رهبر انقلاب تاکید کردند که باید بی عدالتی‌ها جبران شود.

او با اشاره به نکات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند راه‌حل مشکلات زندگی مردم؛ از قبیل بیکاری جوانان، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: عده‌ای می‌گویند ما باید برویم تسلیم آمریکا شویم و آن‌ها به هر قیمتی خواستند نفت ما را بخرند و بر فرض اینکه ما وضعمان خوب می‌شود، شاید جوانان این موضوع را تجربه نکرده باشند اما این وضع را در زمان شاه که ایران ژاندار آمریکا بود و نفت را آن ها قیمت گذاری می‌کردند به خوبی تجربه کردیم.

امام جمعه شیراز همچنین راه حل مشکلات را سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی درآمد کشور را افزایش و توزیع منابع درآمدی را عادلانه می‌کند و موجب می‌شود که همه در حد زندگی متعارف، بهره‌مند باشند.

او با تصریح بر اینکه ما مطمئن هستیم که نیروهای جوان تحصیل کرده و کارآمد از عهده اینکار برخواهند آمد به شرط آنکه تیم کارآمد فهیم و اهل کار اقتصادی جای پایشان در دولت باز شود، بیان کرد: البته حضرت آقا نیز در این راستا بارها تاکید کردند که دولت تیم جوان را تشکیل دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سفر ریاست جمهوری به کشور چین، بیان کرد: ما در معاملات نیازمند شریک تجاری هستیم لذا از صاحبان فکر و اندیشه و مراتب دانش بنیان فارس درخواست داریم تا در این زمینه مطالعه داشته باشند و مسئولان استان نیز حمایت کنند تا در این جهت نقش خودمان در پیشبرد و بهبود وضعیت مردم به خوبی انجام دهیم.