امام جمعه جدید صدرا معارفه شد

امام جمعه جدید صدرا معارفه شد

طی مراسمی با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس سید عباس موسوی به عنوان امام جمعه جدید شهر صدرا منصوب شد.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس ظهر جمعه در این مراسم اظهار کرد: نماز جمعه صرفاً یک نماز جماعت در مسجد نیست بلکه یک پدیده بزرگ و مهم فریضه استثنایی و از مؤلفه‌های قدرت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام عادل حاجی پور با اشاره به اینکه دنیای امروز دچار بحران عمیقی در معنای واژگان است، اذعان کرد: واژه نماز جمعه باید دقیق معنا شود زیرا نماز جمعه متشکل از دو معنا و مفهوم ژرف و عمیق است که یکی ذکر خداوند و دیگری وجود مردم است که این دو در پیوند باهمدیگر نماز جمعه را تشکیل می‌دهد و نتیجه این اشتراک مفاهیم رسیدن جامعه به حیات طیبه و زمینه ساز نزول برکات الهی است که شامل حال جامعه ایمانی خواهد شد.

او با در نظر گرفتن مسئولیت اعضای شورای اداری در شهر جدید صدرا به نقش مهم شرکت توسعه و عمران اشاره کرده و گفت: پیوست فرهنگی در عرصه‌های مختلف مانند معماری و شهرسازی و در توسعه یک شهر به صورت ویژه باید دیده شود.

حاجی پور ادامه داد: فرهنگ روح حاکم بر همه عرصه هاست و فرهنگ مثل اکسیژن است که بر تمام اعضا و جوارح بدن جان می‌دهد.

مسئول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس همچنین با توجه به مأموریت جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: امام جمعه بدون برنامه نخواهیم داشت و امام جمعه باید بتواند نقش اساسی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ایفا کند و برای این منظور برنامه ریزی لازم داشته باشد.

او تاکید کرد: با در نظر گرفتن تنوع فرصت‌ها و تهدیدها در شهر جدید صدرا باید به خوبی مدیریت شود که اگر خوب مدیریت نشود و به جای همدلی فضای نفاق حاکم شود فرصت‌ها تبدیل به تهدید خواهد شد.

حجت الاسلام حاجی پور در پایان با در نظر گرفتن مسئولیت امام جمعه عنوان کرد: امام جمعه فقط در دفتر نمی‌نشیند بلکه در میدان است و باید با یک هیئت اندیشه ورز فرهنگی قوی متشکل از تمام ظرفیت‌ها و با پژوهش‌های دقیق مسائل و چالش‌ها را شناسایی و اولویت بندی و در جهت رفع این مسائل برنامه ریزی دقیق داشته باشد.

در این مراسم حجت الاسلام حسین نژادیان پس از ۷ سال تودیع و حجت الاسلام سید عباس موسوی بعنوان امام جمعه شهر صدرا معارفه شد.