امام جمعه بوشهر: هویت تاریخی استان بوشهر در معماری و قالب ساختمان‌ها حفظ شود

امام جمعه بوشهر: هویت تاریخی استان بوشهر در معماری و قالب ساختمان‌ها حفظ شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: هویت تاریخی استان در معماری، شکل و قالب ساختمان‌ها حفظ شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها در شهرهای مختلف استان بوشهر با جدیت انجام شود.

وی با بیان اینکه در بهسازی ساختمان‌ها باید معماری تاریخی استان بوشهر شناسایی و حفظ شود افزود: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر بالاترین پدافند غیرعامل در جهان محسوب محسوب می‌شود که باید برای حفظ و نگهداری این بافت اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی با اشاره به آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی و آرزوی تحقق حج ابراهیمی از خدمات دست‌اندرکاران جشن‌های زیر سایه خورشید قدردانی کرد و گفت: از برگزارکنندگان اجرا سرود سلام فرمانده در همه شهرها و روستاهای استان قدردانی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به طرح تحول فرهنگی، ساماندهی، طراحی و اجرا آن را مورد تأکید قرار داد و افزود: این طرح به تمام افراد حقیقی و حقوقی شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر ابلاغ تا نقطه نظرات با مطالعه ارسال شود.

وی با اشاره به طراحی برش استانی برنامه ملی فرهنگی کشور تصریح کرد: پنج موضوع برای استان بوشهر انتخاب شده که هر کدام در قالب موضوع فرهنگی دارای چند حوزه و برنامه است.

صفایی بوشهری با تأکید بر تنظیم سند بالا دستی فرهنگی با برش استانی افزود: وضعیت فرهنگی در حوزه معماری یک اصل است ولی متأسفانه برنامه‌ها بر اساس تهدید محور طراحی چرا که با بروز یک واقعه و حادثه برنامه‌ها تهیه و اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حادثه متروپل را زنگ خطری برای وضعیت ایمنی ساختمان‌ها دانست و خاطر نشان کرد: باید وضعیت ایمنی ساختمان‌های استان بوشهر پایش و بررسی و مشکلات آنها برطرف شود.