امام جمعه بندرعباس: سیاست‌های آمریکا عامل اصلی وقوع جنگ روسیه و اوکراین است

امام جمعه بندرعباس: سیاست‌های آمریکا عامل اصلی وقوع جنگ روسیه و اوکراین است

امام جمعه بندرعباس با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: معتقدیم عامل تحریک این کشورها آمریکایی‌ها بودند و آن‌ها عمدا این جنگ را به وجود آوردند و بارها تعهد کردند که ناتو را به مرزهای روسیه نکشانند اما خلف وعده کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به درگیری بین روسیه و اوکراین اظهار داشت: موضع نظام و انقلاب در رابطه با این جنگ مشخص است و ما معتقدیم جنگ همیشه نخستین راه حل نیست و جنگ مقدم بر دیپلماسی هم نیست و مسائلی را که می‌شود با دیپلماسی برطرف کرد را باید از این راه حل کرد

وی افزود: معتقدیم آن ‌کسی که این کشورها را تحریک کرد آمریکایی‌ها بودند و آن‌ها تعمدا این جنگ را به وجود آوردند و بارها تعهد کردند که ناتو را به مرزهای روسیه نکشانند اما باز هم خلف وعده‌ کردند و کشورهای بلوک شرق را عضو ناتو کردند و همین اتفاق را می‌خواستند در رابطه با اوکراین هم رقم بزنند و طبیعی است هیچ‌ کشوری حضور دشمنش در کنار مرزهایش را تحمل نمی‌کند.

امام جمعه بندرعباس بیان‌کرد: آمریکایی‌ها امروز شده‌اند دایه دلسوزتر از مادر، امروز می‌بینیم غرب‌گراها از مردم می‌خواهند که به میدان بیایند و روسیه را محکوم کنند اما چرا در رابطه با یمن، اشغال سوریه سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام رسانه‌ها، نهادها و دستگاه‌های خود ساخته‌ای را که بعد از جنگ جهانی دوم خودشان به وجود آورده‌اند را پای کار آورده‌اند و اعلام کرده‌اند که برای جمع‌آوری اسناد برای معرفی روسیه تلاش و به عنوان جنایتکار جنگی اقدام می‌کنند اما این‌ها چرا به یمن نمی‌روند؛ ای نهادهای مفتضح و رسوا شما فقط دنبال منافع آمریکا هستید؟ چرا جنایتکار جنگی در یمن و فلسطین را پیدا نمی‌کنید و محکوم نمی‌کنید و این یک بام و دو هوایی مشکلی است که امروز ما با آن مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به سفر اخیر خود به شهرستان بستک اظهارداشت: شهرستان بستک در مجموعه شهرستان‌های استان هرمزگان به عنوان یک شهرستان فرهیخته شناخته می‌شود و تعداد پزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، اندیشمندان و صاحب‌نظران علمی در این شهرستان در مقیاس با بقیه شهرستان‌ها جایگاه قابل توجهی دارد و بسیار بالا است

وی افزود: امروز شهرستان بستک بیش از 40درصد تولید گوشت مرغ استان هرمزگان را بر عهده دارد  و تامین می‌کند لذا جاهای دیگر نیز باید به تأسی از این شهرستان شغل ایجاد ‌کنند.

عبادی‌زاده تاکید‌کرد: احساس کردم شهرستان بستک زنده است و باید شهرستان‌های دیگر نیز از بستک الگو بگیرند و اگر به اندازه بستک در دیگر شهرستان‌های ما همین تحرک اقتصادی وجود داشت امروز جایگاه اقتصادی هرمزگان خیلی بالاتر بود.