افزایش ۳۲ درصدی نظارت‌ها بر بازار فارس

افزایش ۳۲ درصدی نظارت‌ها بر بازار فارس

مهدی حسنی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس از تامین کالای مورد نیاز مردم در شب یلدا و افزایش ۳۲ درصدی نظارت‌ها بر بازار فارس خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۴ هزار و ۲۳۱ مورد بازرسی داشتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.
ثبت بیش از ۱۴ هزار پرونده تخلف در فارس
وی گفت: ۱۴ هزار و ۲۶۵ مورد پرونده تخلف تا ۲۰ آذر به تعزیرات ارسال شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۹ هزار و ۹۸۹ پرونده تخلف به این نهاد ارجاع دادیم، ۴۳ درصد افزایش داشته است.
ثبت ۲ هزار پرونده گرانفروشی از ابتدای سال
معاون سازمان صمت در ادامه تاکید کرد: از ابتدای امسال حدود هزار و ۸۲۷ پرونده فقط در حوزه گرانفروشی داشتیم و از ابتدای سال تاکنون، ۹ طرح نظارتی نوروز، ماه رمضان، ویژه هدفمندی یارانه ها، ماه محرم و صفر، سفر زیارتی اربعین، ویژه وسایل گرمایشی و سرمایشی، ویژه درج قیمت تولید و مصرف کننده، بازرسی از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالاها، بازرسی ویژه مدارس و نظارت بر پوشاک مدارس اجرا شده است.
وی اظهار کرد: امسال حدود ۶ هزار و ۸۸۵ مشاور املاک مورد بازرسی قرار گرفته که ۷۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده و حدود ۱۰ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ارزش ریالی این تخلفات بوده است.
حسنی گفت: از این ۷۱ مورد، ۱۰۳ مورد گرانفروشی، ۴۶۶ مورد عدم صدور فاکتور، ۱۴۳ مورد عدم تعیین وجه بوده است و تلاش کردیم که شتاب زدگی و سرعت بی حد و حصر مشاورین املاک را کنترل کنیم.
برای شب یلدا با کمبود کالا مواجه نیستیم
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت فارس گفت:در بازار کمبود خشکبار، هندوانه و کالا‌های مورد نیاز مردم در شب یلدا را نداریم و به همین دلیل نگرانی پیرامون نظارت بر افزایش قیمت نداریم و بازرسی‌ها را به صورت مستمر انجام خواهیم داد و از ظرفیت بسیج اصناف و اتاق اصناف استفاده می‌شود.
وی افزود: نظارت بر بازار شب عید در دو مرحله صورت می‌گیرد و یک مرحله قبل از پایان سال است که بیشتر نظارت بر پوشاک، خشکبار، شیرینی و مواردی است که مردم برای شب عید خریداری می‌کنند و در این راستا با اتحادیه‌ها و اتاق اصناف هماهنگی صورت گرفته و اطلاع رسانی‌ها انجام می‌شود.
حسنی بیان کرد: دومین مرحله، بازرسی و نظارت بر اماکن اقامتی، سیاحتی، زیارتی است و در قالب ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی، نظارت‌ها را اعمال نموده و مردم می‌توانند از طریق تلفن ۱۲۴ گزارش‌ها ارسال کنند و تیم‌های بازرسی ما در این ایام به صورت شبانه روزی فعالیت نموده و در ایام تعطیل نیز انجام وظیفه می‌کنند.