افزایش 21 درصدی فوتی‌های تصادفات استان بوشهر

افزایش 21 درصدی فوتی‌های تصادفات استان بوشهر

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، فوتی‌های تصادفات در استان بوشهر ۲۱ درصد افزایش یافت.

سرهنگ صادق مزارعی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین طی ۱۹ روز در استان بوشهر اجرا شد.

وی با اشاره به افزایش وقوع تصادفات در سطح استان بوشهر طی تعطیلات نوروزی بیان کرد: ۱۷ مورد تصادف فوتی در مسیرها و محورهای مواصلاتی استان بوشهر طی این مدت رخ داد.

مزارعی با اشاره به جان‌باختن ۲۸ نفر در تصادفات رخ‌داده در استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد تصادف شش درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته ولی تعداد فوتی‌ها با افزایش ۲۱ درصدی روبرو بوده است.

رئیس پلیس راه استان بوشهر خاطرنشان کرد: وقوع تصادفات جرحی در استان بوشهر طی ایام تعطیلات نوروز امسال ۱۲ درصد نسبت به طرح پارسال افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات در محورهای منتهی به شهرستان‌های گناوه، بوشهر و دشتستان بوده است ادامه داد: بیشترین تصادفات در محورهای گناوه - دیلم، ساحلیِ بوشهر - گناوه، خورموج - کنگان و جم - سیراف رخ داد.

سرعت و سبقت غیرمجاز عامل افزایش فوتی

مزارعی یکی از مهمترین عوامل شدت تصادفات در استان بوشهر را سرعت غیرمجاز دانست و افزود: سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ در جاده‌های دوطرفه مانند بوشهر شیف - گناوه نیز از مهمترین دلایل تصادفات در راه‌های استان بوشهر در طرح نوروزی امسال بود.

رئیس پلیس راه استان بوشهر بیشترین علت تصادفات را توجه نداشتن به جلو دانست که ناشی از استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، و خستگی و خواب‌آلودگی و رانندگی‌های طولانی‌مدت بوده است. وی اضافه کرد: در دو تصادف نوروزی در استان ۱۰ نفر از هم‌میهنانمان در جاده‌های استان به این علت جان خود را از دست دادند.

مزارعی درباره تلاش‌ها برای کاهش نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان بوشهر هم گفت: از نیمه دوم سال گذشته در کمیسیون ایمنی راه‌های استان و شورای ترافیک استان تصمیمات خوبی درباره اصلاح هندسی نقاط پرحادثه گرفته شد. رئیس پلیس راه استان بوشهر تاکید کرد: تلاش بیشتر در ایمنی جاده‌ها در کاهش تصادفات و فوتی‌ها نقش به‌سزایی دارد.