افتخارآفرینی ورزشکاران فارس به نام کیش!

افتخارآفرینی ورزشکاران فارس به نام کیش!

ورزشکاران استان فارس در مسابقات بوکس شطرنج قهرمانی کشور، برای تیم جزیره کیش افتخار آفریدند؛ این خبر انتقادهایی را متوجه گردانندگان هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی فارس کرده که مهمترین آنها از سوی رئیس کمیته بوکس شطرنج ایران بوده است.

مسابقات بوکس شطرنج قهرمانی کشور با حضور ۴۶ ورزشکار در ۲۹ و ۳۰ دی به میزبانی منطقه آزاد کیش برگزار شد. در این مسابقات که با عنوان جام سرداران شهید مدافع حرم، امنیت و سلامت برگزار شد، نمایندگان استان های گلستان، گیلان، همدان و کیش شرکت داشتند و تیم بوکس شطرنج کیش به مقام قهرمانی دست یافت، همدان نایب قهرمان شد و گلستان بر سکوی سوم ایستاد.

نکته عجیب این دوره از رقابت ها، حضور ۲۳ ورزشکار فارس در قالب تیم کیش بود؛ به دلیل نداشتن معرفی نامه از سوی هیئت انجمن های ورزش های رزمی فارس، افتخارآفرینی و کسب مقام نخست آنها به نام تیم منطقه آزاد کیش ثبت شد.

رئیس کمیته بوکس شطرنج ایران که مدیریت این ورزش را در عرصه ملی عهده دار است و در شیراز سکونت دارد از رویکرد هیئت انجمن های ورزش های رزمی فارس انتقاد کرد و گفت: بوکس شطرنج تنها ورزش ملی است که از فارس اداره می شود و حضور ورزشکاران این استان با عنوان تیم کیش جای تامل دارد.

فریدون پویا که نسبت به زادگاهش تعصب ویژه ای دارد، ادامه داد: با توجه به این که نمایندگان فارس در تمرینات ماه های اخیر و اردو تیم ملی زحمات بسیاری برای حضور در این رقابت ها کشیده بودند از هیئت کیش خواهش کردیم که حذف نشوند و با نام کیش در مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به این که بوکس شطرنج فارس نیازمند حمایت مدیریت جدید ورزش و جوانان استان است، اضافه کرد: دکتر صفرپور طی سال ها در عرصه های مدیریتی درخشیده اند و از معتبرترین مدیران جوان استان به شمار می روند، بنابراین تقاضا داریم به وضعیت ورزش بوکس شطرنج رسیدگی کنند.

پویا از کیفیت برگزاری مسابقات ابراز رضایت کرد و افزود: ورزشکاران اصفهان، البرز، خوزستان و مازندران به علت هزینه بالای سفر هوایی و نبود پشتیبان مالی از حضور در رقابت ها انصراف دادند.