افتخارآفرینی هنرمند خوزستانی در ۲ جشنواره بین‌المللی

افتخارآفرینی هنرمند خوزستانی در ۲ جشنواره بین‌المللی

سجاد رافعی، کارتونیست و تصویرساز خوزستانی، موفق به کسب رتبه برتر از ۲ جشنواره بین‌المللی در ترکیه و ایتالیا شد.

رافعی خوزستانی موفق شد در سومین جشنواره بین‌المللی mugla در کشور ترکیه از بین ۱۰۴۱ اثر از ۶۰ کشور دنیا مقام دوم را کسب کند. 

این جشنواره بین‌المللی زیر نظر شهرداری شهر mugla برگزار می‌شود و با هدف تجمیع نظرات و ایده‌های کارتونیست‌ها و تصویرسازهای دنیا هر ساله به جمع‌آوری آثاری در خصوص جنگ، محیط زیست و مشکلات روزمره دنیا می‌پردازد. 

رافعی در اثری که ارائه داد تلاش کرد نشان دهد آینده وضعیت ناگواری نسبت به گذشته دارد و این فضاهای متناقض با تلفیق تصویر در آینه جلوی ماشین که دید عقب را نمایش می‌دهد و مقایسه آن با دید جلوی راننده انجام گرفت. 

این کارتونیست و تصویرساز خوزستانی همچنین موفق شد جایزه اول و به نوعی تنها جایزه هفدهمین جشنواره بین‌المللی شهر ترنتینو ایتالیا را کسب کرد. 

این جشنواره با موضوع دنیای پس از کرونا توسط استودیو آندرومدا و سایت اکونومی شهر ترنتینو برگزار می‌شود که پس از داوری و رای‌گیری عمومی مردم در سایت اکونومی آندرومدا سجاد رافعی موفق شد جایزه اول این رویداد بین‌المللی را کسب کند. 

رافعی در اثری که ارایه داد تلاش کرد به معضلات و اثرات ناگوار و محیط زیستی کرونا توجه کند. او در این اثر شهر ونیز ایتالیا را غرق و مملو از دستکش‌ها و ماسک‌هایی نشان داد که بیهوده رها شده‌اند به نحوی که گردشگران ناگزیرند برای بازدید از شهر بر روی رودخانه‌ای که مملو از ماسک و دستکش است قدم بردارند. 

مشکلات پساکرونا چه به صورت فیزیکی و چه به صورت عاطفی و روانی از مهم‌ترین دغدغه‌های مراکز فرهنگی و هنری اروپا است که اکنون سعی دارند با آگاهی هر چه بیشتر مردم نسبت به تلطیف کردن این فضا اقدام کنند. 

رافعی دارای بیش از ۶۰ جایزه ملی و بین‌المللی از جشنواره‌های مختلف است و با موزه‌ها و فستیوال‌های متعددی در سراسر دنیا در حال همکاری است.