افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو شیراز

اجرای عملیات عمرانی این خط از هشت سال پیش آغاز شده بود

افتتاح فاز نخست خط ۲ مترو شیراز

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب مرحله نخست خط 2 مترو شیراز با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی فاز یک خط دو مترو شیراز به بهره برداری رسید.

خط ۲ قطارشهری شیراز به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر با تعداد ۱۳ ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب غربی شیراز آغاز و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام حسین (ع) و آزادی و از آنجا در امتداد غرب به شرق شیراز پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه به میدان گلستان ختم خواهد شد. ظرفیت حمل مسافر در نظر گرفته شده برای این خط ۱۶۰۰۰ نفر ساعت بوده که با ۲۲ رام قطار ۵ واگن سرفاصله ۳ دقیقه‌ای برای اعزام قطارها در افق طرح در نظر گرفته شده است.

این پروژه در دو فاز اجرایی شد که فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین(ع) به طول تقریبی ۱۱ کیلومتر با در نظر گرفتن۹ ایستگاه طراحی و عملیاتی شد و اکنون با سه ایستگاه آماده بهره برداری شده است. فاز دوم که مسیری بالغ بر ۴ کیلومتر را در بر می‌گیرد، ۴ ایستگاه را شامل می‌شود. برای اجرای این مرحله بیش از ده هزار میلیارد تومان هزینه شده است و اجرای عملیات عمرانی آن از هشت سال پیش آغاز شده بود.

ممانعت از ورود خبرنگاران

به گزارش ایسنا، خبرنگارانی که برای حضور در مراسم افتتاح فاز یک خط دوم مترو شیراز، به دعوت شهرداری در محل حاضر شده بودند، اجازه ورود به محل مراسم را نیافتند!
مسئولان امر حاضر در محل برگزاری مراسم، اعلام کردند که هماهنگی برای حضور خبرنگاران در مراسمی که قرار بود بخشی از آن با سخنرانی وزیرکشور همراه باشد، انجام نشده است.