افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین، ادوات و تجهیزات کشاورزی در اهواز

لزوم ایجاد خط تولید تراکتور در خوزستان

افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین، ادوات و تجهیزات کشاورزی در اهواز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین، ادوات و تجهیزات کشاورزی خبر داد و گفت: خوزستان به‌عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور نیازمند خط تولید تراکتور است.

خدا رحم امیری زاده عصر چهارشنبه ۲۷ بهمن در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین‌ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی از برگزاری این نمایشگاه برای اولین‌بار به‌صورت تخصصی خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۳ استان در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در بیش از ۸۰ شرکت ارائه می‌دهند، افزود: تکنولوژی‌های ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی برای پایداری امنیت غذایی کشور ما بسیار مهم و مؤثر است.

امیری زاده ادامه داد: خوزستان به‌عنوان قطب کشاورزی کشور و با بیش از ۲٫۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی نیازمند تبادل اطلاعات فنی بین کارشناسان، کشاورزان و تولیدکنندگان در نمایشگاه‌ها است‌.

وی عنوان کرد: اگر خوزستان به‌عنوان قطب کشاورزی با بیش از ١٧/٨ میلیون تُن یعنی معادل ١۴ درصد از کل تولیدات محصولات کشاورزی کشور شناخته می‌شود به دلیل وجود کشاورزان پیشرو و هوشمندی است که این فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها را به کار گرفته‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه باید تکنولوژی را وارد کشاورزی کنیم، گفت: بیشتر این تکنولوژی‌ها تولید داخل بوده و با توجه به تحریم‌ها تولیدکنندگان تلاش کردند این تکنولوژی‌ها را بومی‌سازی کنند.

وی تصریح کرد: از تولیدکنندگان خواستاریم که روی کیفیت خود کار کرده و با توجه به اینکه خوزستان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات کشاورزی است نیاز به یک خط تولید تراکتور باکیفیت داریم.

امیری‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزاران نفر متقاضی و در صف خرید ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی هستند و با توجه محدودیت تاریخ کاشت، اگر تکنولوژی و ماشین کشاورزی نداشته باشیم تاریخ کشت خود را از دست خواهیم داد.

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین، ادوات و تجهیزات کشاورزی امروز با حضور مسئولین استانی و رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی امروز در محل نمایشگاه دائمی اهواز گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور ۸۰ واحد تولیدی از استان‌های مختلف کشور از ۲۷ تا ۳۰ بهمن و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.