اعلام دلیل قطع چندساعته اینترنت در قشم

علت قطع چند ساعته اینترنت در بخش خانگی، اداری و همچنین تلفن همراه در نقاطی از جزیره قشم، عملیات عمرانی و تخریب فیبر زیر ساخت اعلام شد

اعلام دلیل قطع چندساعته اینترنت در قشم
اکنون وضعیت اینترنت به روال عادی برگشته است

قشموندان و جزیره نشینان سرزمین آب و آفتاب از ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه تا ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه عصر یکشنبه هفتم اسفندماه با قطع ناگهانی شبکه مخابراتی و اینترنت مواجه شدند که نتیجه آن ضعف آنتن‌ دهی موبایل و تلفن ثابت و همچنین قطعی اینترنت بود که به گفته برخی از قشموندان اکنون به روال عادی برگشته است.

رئیس مخابرات شهرستان قشم اظهار داشت: این مشکل به علت قطع مسیر انتقال فیبر زیر ساخت از بندرعباس تا بندر خمیر رخ داد که با بررسی میدانی کارکنان مخابرات این شهرستان مرزی و زیر ساخت این مشکل اکنون رفع و شرایط به روال قبل برگشته است.

فرخ شرف ادامه داد: قطع مسیر انتقال این فیبر زیرساخت باعث قطعی تعداد ۶۱ سایت ۴G، یکصد و ۱۰ سایت ۳G و بیست و نه سایت ۲G مربوط به مناطق شهری در خمیر، رویدر، لمزان، ابوموسی، بندرلنگه، تازیان پایین، بندرعباس، کیش، قشم، درگهان، سوزا و هرمز استان هرمزگان شده بود.

وی توضیح داد: این قطعی به دلیل حفاری عمرانی ناخواسته و آسیب به فیبر زیر ساخت بود که کارشناسان مخابرات و زیر ساخت استان هرمزگان برای ارزیابی علت در کمترین زمان ممکن به محل اعزام شدند.

رئیس مخابرات شهرستان قشم اضافه کرد: از ساعت ۱۳:۴۰ دقیقه اختلال اینترنتی و مخابراتی در این شهرستان مرزی به وجود آمد که این شرایط تا ساعت ۱۵:۲۵ دقیقه ادامه داشت.