دلیل تعطیلی نگارخانه تاروپود شیراز مشخص شد

دلیل تعطیلی نگارخانه تاروپود شیراز مشخص شد

 نگارخانه تاروپود یکی از نگارخانه‌های شهر شیراز در ورودی حیاط مصفای محوطه مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور در نزدیکی آرامگاه حافظ، ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به کار خود پایان داد؛ تعطیلی که علت آن از سوی این مرکز، پایان قرارداد بهره‌بردار این نگارخانه اعلام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور مستقر در شیراز سه‌شنبه اعلام کرد: تعطیلی این نگارخانه به دلیل پایان قرارداد بهره‌بردار این مکان بوده است.

مهدی جعفرپور افزود: قرارداد بهره‌برداری از این مکان ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس به دنبال آن است که این مکان را با رعایت تشریفات قانونی و بر اساس عدالت و شفافیت به متقاضیان واگذار نماید و در این راستا، مقرر شده است پس از قیمت‌گذاری کارشناسی شده در خصوص واگذاری فضای مذکور با رعایت صرفه و صلاح بیت‌المال، مزایده جدید برگزار شود.

مدیر روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور ادامه داد: به علاقمندان فرهنگ و هنر شیراز اطمینان داده می شود که کاربری این فضا بر اساس نیازمندی‌های سرانه فضاهای فرهنگی و هنری شهر شیراز خواهد بود.

جعفرپور افزود: تأکید بر قانونمندی فرآیندها و شفافیت مالی و رعایت صرفه و صلاح سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مهم‌ترین شاخص‌های تصمیم‌گیری در این زمینه بوده است.

نگارخانه تاروپود از سوم مهرماه ۱۳۹۴ فعالیت‌های خود را آغاز کرد و بنا به گزارش دریافتی، از ابتدای شروع فعالیت‌های این نگارخانه تاکنون، ۱۱۲ نمایشگاه هنرهای تجسمی در تمامی رشته‌ها با حضور هنرمندانی از ایران، آلمان، فرانسه، ژاپن و آمریکا برگزار شده است که از این تعداد ۳۸ مورد آن نمایشگاه گروهی و مابقی نمایشگاه انفرادی بوده‌اند.

همچنین برنامه‌های مختلفی از قبیل رونمایی کتاب، شب‌های حافظ‌خوانی، اجرای پرفورمنس، نمایش و کارگاه‌های تخصصیِ هنری در این نگارخانه برگزار شده است.