اعلام برنامه های هفته کتاب در فارس

اعلام برنامه های هفته کتاب در فارس

در نشست خبری مشترک مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در استان فارس تشریح شد.

سی امین دوره هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار «من همانم که می‌خوانم» در استان فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این نشست از اجرای یک هزار و ١٧۶ برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در استان خبر داد و افزود: برگزاری ۱۴۴ مسابقه فرهنگی، ٢١ محفل ادبی شعر و ٧٤ کارگاه آموزشی از جمله این برنامه هاست.

روح الله منوچهری با اشاره به بهره برداری از طرح‌های زیرساختی در هفته کتاب در استان گفت: بهره برداری از کتابخانه شهید جنگجو از شهدای مدافع امنیت در روستای بالاده شهر بیرم لارستان، آغاز ارائه خدمات دو دستگاه کتابخانه سیار در شیراز و داراب، بهره برداری از مرحله دوم کتابخانه خیرساز عظیمی گراش با ٥٧٠ متر مربع، آغاز خدمات دهی بخش کودک کتابخانه بقیه الله (عج) میانشهر فسا، راه‌اندازی پانسیون‌های مطالعاتی در شیراز و شهرستان‌ها از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در هفته کتاب در فارس است.

وی با بیان اینکه عضویت در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در تاریخ ٢۴ آبان ماه همزمان با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار رایگان خواهد بود، افزود: علاقمندان می‌توانند در این روز با مراجعه به سامانه samanpl.ir کد تخفیف عضویت رایگان دریافت و تا پایان آذر ماه با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از این کد استفاده کنند.

منوچهری بخشودگی جرائم تحویل کتاب در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نشست کتابدار معلم و مشق کتاب هنرمندان خوشنویس در کتابخانه رئیسی شیراز را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: امسال نیز نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکی برپا نمی‌شود و علاقمندان می‌توانند از سامانه ملی فروش کتاب به نشانی v.ketab.ir نسبت به خرید کتاب همراه با تخفیف اقدام کنند.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه کتاب در کلان شهری همچون شیراز ۵ الی ١٠ میلیارد تومان هزینه نیاز است، افزود: تجربه موفق برگزاری نمایشگاه به صورت الکترونیکی در دوران کرونا موجب شد علاوه بر استقبال علاقمندان، هزینه‌ها نیز به شدت کاهش یابد از این رو مقرر شد تا اعتبار برپایی نمایشگاه به صورت فیزیکی از طریق تسهیلات به کاربران نهایی پرداخت شود.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی نقد کتاب، تجلیل از نویسندگان و دیگر فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، برنامه تلویزیونی حوالی کتاب با همکاری صدا و سیمای مرکز فارس، تهیه شناسنامه ادبی و طرح تیزر‌های معرفی کتاب‌های برگزیده، رونمایی از ١٠٠ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌هایی برشمرد که همزمان با هفته کتاب در فارس اجرا می‌شود.