اعزام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه مرزی شلمچه  

اعزام ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به پایانه مرزی شلمچه    

مسئول پشتیبانی و هماهنگی پایانه مرزی شلمچه گفت: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران از مرز به عمق خاک کشور در پایانه مرزی شلمچه اعزام شدند.

جمال حمیدی روز یکشنبه با اشاره به بازگشت تدریجی زائران اربعین از عراق بیان کرد: برای بازگشت زایران از مرز شلمچه پنج هزار دستگاه اتوبوس تا پایان مراسم اربعین پیش‌بینی شده است که به تدریج با استقرار در پایانه مرزی شلمچه خدمات انتقال مسافران را برای سایر نقاط مختلف کشور انجام می‌دهند.

وی به استقرار محل ویژه برای استراحت رانندگان اتوبوس‌ها و محل توزیع بلیت اشاره کرد و ادامه داد: بهای بلیت سفرها برون و درون استانی بر اساس نرخ مصوب اعلام شده از سوی ستاد ملی اربعین است و در صورت مشاهده افزایش قیمت از سوی تعاونی‌های مسافربری و یا رانندگان با آنها برخورد خواهد شد.

مسوول پشتیبانی و هماهنگی پایانه مرزی شلمچه عنوان کرد: زایران اربعین حسینی برای سهولت در تردد و جابجایی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مستقر در مرزها سفر خود را مدیریت کنند تا با مشکل روبه‌رو نشوند.

وی افزود: ۱۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۵ آب‌ سردکن در محل‌های تجمع زایران پیش‌بینی و ۱۰۰ نفر نیرو نیز برای پاکسازی محوطه پایانه مرزی شلمچه به کار گرفته شده‌اند. 

پایانه مرزی بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.