شهردار اهواز: ریالی نرسید

اعتباری برای دفع آب های سطحی به شهرداری پرداخت نشد

شهردار اهواز: ریالی نرسید
شهردار اهواز

شهردار اهواز با بیان اینکه شهرداری ها بیش از ۳۰۰ وظیفه به عهده دارند که یکی از آنها دفع آب های سطحی است گفت: عمق مشکل دفع آب های سطحی اهواز موجب شده تا برای حل این معضل حاکمیت ورود کند ولی تاکنون یک ریال به این شهرداری برای دفع آب های سطحی پرداخت نشده است.

رضا امینی، با بیان اینکه مشکل بارندگی اهواز به سال های خیلی دور بر می گردد که در سیل سال ۹۸ به موضوعی ملی تبدیل شد، افزود: همه مسئولان ملی و استانی دغدغه کاهش مشکل آب گرفتگی معابر ناشی از بارندگی در اهواز را دارند.

وی گفت: حجم بالای باران در زمان اندک در شهر اهواز موجب شده تا شبکه فاضلاب توان دفع این حجم بالای آب را نداشته باشد که نتیجه آن آب گرفتگی معابر شهری است.

شهردار اهواز با بیان اینکه عمق مشکل اهواز بسیار زیاد است گفت: کارکرد شبکه فاضلاب شبانه روزی است ولی شبکه دفع آب های سطحی تنها برای فصل بارش کاربرد دارد که منطق اقتصادی اقتضا می کند که شبکه فاضلاب کنونی با افزایش حجم و ظرفیت به صورت ترکیبی به کار گرفته شود.

امینی افزود: درخواست و مصوبه هایی برای اختصاص بودجه برای دفع آب های سطحی وجود دارد که تا کنون هیچ کدام در اجرا محقق نشده است و تنها اعتبار شهرداری برای دفع آب های سطحی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان است که شورا به صورت قرض در اختیار شهرداری قرار داده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل شبکه ترکیبی فاضلاب و دفع آب های سطحی امیدواریم یکبار برای همیشه مشکل فاضلاب و دفع آب های سطحی اهواز حل شود گفت: طرح جامع جمع آوری آب های سطحی اهواز برای دوره پنج ساله طراحی شده است که برآورد اجرای آن ۶ هزار میلیارد تومان است و برای سال اول هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.