اظهارات مهم وزیر کشور درباره اعلام علت فوت مهسا

وحیدی: پزشکی قانونی علت فوت خانم امینی را بررسی می‌کند

اظهارات مهم وزیر کشور درباره اعلام علت فوت مهسا

وزیر کشور اعلام کرد که علت فوت مهسا امینی به محض مشخص شدن علت آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

ساعتی پس از اعلام خبر فوت «مهسا امینی» احمد وحیدی وزیر کشور که پیش از ظهر امروز از سوی رییس جمهور مسوول بررسی علت حادثه رخ داده برای این شهروند شد، در گفت‌وگو با شبکه خبر با تاکید بر عزم زیر مجموعه متبوعش برای بررسی فوت این شهروند، بخش زیادی از علت روشن شدن مساله را در گرو بررسی علایم پزشکی منتهی به این مرگ دانست.

وی با تاکید بر رعایت دقت در اظهار نظرها پیرامون علت وقوع این حادثه، گفت: ممکن است مسایل در این شرایط مبهم و غیر صحیح مطرح شود که درست نیست، باید دقت لازم صورت گیرد، کار بررسی علت این حادثه دنبال می‌شود و ما در این زمینه حتی از استانداری تهران به جهت اینکه حادثه در استان تهران اتفاق افتاده خواسته‌ایم همکاری کنند و همه دستگاه‌ها دنبال این هستند علت فوت مشخص شود که به محض مشخص شدن به اطلاع مردم خواهد رسید .

احمد وحیدی اظهار داشت: درباره این موضوع چند اقدام باید انجام بگیرد؛ اولین اقدام اینکه با وزارت بهداشت و پزشکی قانونی صحبت شد تا به سرعت دلیل فوت را از نظر کارشناسی بررسی کنند. همزمان از فرماندهی فراجا خواسته شد کلیه دلایل و مطالب پیرامون موضوع را جمع آوری کنند.

وی افزود: همچنین از معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خواسته شد بر این کار نظارت کرده و موضوع را دنبال کند تا در اسرع وقت ارزیابی انجام بگیرد؛ دلایل بروز حادثه روشن میشود و بخش زیادی از مسئله به روشن شدن دلایل پزشکی این فوت باز می گردد.

وزیر کشور بیان کرد: همچنین میخواهم کسانی که به اظهارنظر میپردازند فرصتی را در نظر بگیرند تا نتایج روشن شود و چون ممکن است برخی اظهارنظرها با واقعیت تطبیق نداشته باشد و موجب شود که بعضا مسائل مبهم مطرح شود. مسئله روشن و مشخص خواهد شد؛ همچنین از استانداری تهران خواسته شد که موضوع را دنبال کنند. دستگاه ها مسئله را دنبال میکنند و امیدواریم علت فوت بزودی مشخص شود و آقای رئیس جمهور هم دستور صادر کردند مسئله به طور جدی پیگیری شده تا نتایج به اطلاع مردم عزیزمان برسد.

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته جاری از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد. به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در بازداشتگاه وزرای تهران سکته کرده است. وی که در حالت کما در بیمارستان کسری بستری بود بعد از ظهر امروز (جمعه) درگذشت.

پلیس تهران نیز روز پنج شنبه سکته قلبی مهسا امینی پس از دستگیری توسط یکی از گشت‌های پلیس را تائید کرد و توضیح داد: «خانمی برای توجیه و آموزش به یکی از بخش‌های پلیس تهران بزرگ هدایت شده بود که ناگهان در جمع سایر افراد هدایت شده به طور ناگهانی دچارعارضه قلبی شد.»

رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس سران شانگهای در ازبکستان به سر می برد به وزیر کشور برای بررسی حادثه تلخ پیش آمده برای "مهسا امینی" دستور پی گیری و بررسی صادر کرد